Hemma hos Madeleine

 
Vi börjar i köket där man äter frukost bland vildvuxna pelargoner och vita pinnstolar.
Stringhyllan är fylld med loppisfynd. Porslinskannor och kakburkar är favoriterna. ”Trevåningsburken letade jag efter länge så när jag väl hittade den trodde jag inte att det var sant och sprang runt i butiken av ren lycka!”  Även byrån och lampan med skärmar är från återvinningsbutiker.
Bordet i vardagsrummet kommer från en antikaffär i Midsommarkransen. Tidningar och LP-skivor pryder väggen.
En ståtlig kakelugn som har funnits i lägenheten i alla tider och en zebraballong som bara är en dag gammal.
”Jag fullkomligt älskar Emma-stolar! Om jag kunde skulle jag ha ett helt museum av Emma-stolar” säger Madeleine.
Rosa och gula stringhyllor finns i barnkammaren.
Blombrädan används som ett bibliotek.
Kattaffischen kommer från Littlephant.
Dockhuset ska målas om i pastellfärger och bli en liten godisaffär när den är färdig.
Vidare till sovrummet. Där har Madeleine vintageklänningar på väggarna istället för tavlor. Och vill man inte ha gardiner så fungerar vimplar också.
En liten sekretär.
I sängen läser hon böcker och myser i påslakanet från Färg och form.

Om Madeleine

Ålder: 25 år.                                                                                         
Bor: I en hyresrätt på en ö.
Familj: Min pojkvän Jonas, vår lilla dotter Tuva och en stor släkt i Polen.
Inspiration: 50-talet, pastellfärger och saker man hittar på loppis.
Bästa fynd: En pinnsoffa från Bröderna Wigells. Sofforna produceras inte längre och brukar vara hutlöst dyra på auktion. Jag betalade 1500 kronor för min och då var den fixad och nymålad.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

