Tankvärt

Jag läste ett tänkvärt inlägg hos Underbara Clara om att bara visa bra sidor i sin blogg.
Det är lätt att verka Fröken Präktig när man visar bilder på kakor, blomsterarrangemang och fina klänningar. De som känner mig vet att jag är allt annat än präktig. Majoriteten av min vakna tid ligger jag i soffan och ammar, har bebiskräks på mina kläder, försöker trösta bebis eller kämpar fram barnvagnen i snön. Det är kanske inte så jätteroligt att titta på tänker jag. Därför visar jag den fina sidan av livet. Den som gör dig inspirerad, får dig att kanske vilja pröva att baka en god kaka och den som får dig att vilja ha på dig lördagsbyxorna eller klänningen en måndag. För det är så man måste tänka om man vill vara glad. Det finns alldeles för många tråkiga saker att vara ledsen över.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Tankvärt

  1. maja skriver:

    haha de var ju just de vi pratade om när jag var och hälsa de å dig, kommer du ihåg ;)

  2. maja skriver:

    haha de var ju just de vi pratade om när jag var och hälsade på er, kommer du ihåg?

  3. Malin skriver:

    Jag håller med dig till hundra procent!

  4. Rebecca skriver:

    Hela grejen med bloggar för mig är att inspirera och att inspireras. Vill man gotta sig i andras olycka eller diskutera problem så finns det ju andra sorters bloggar och forum för det. Jag har kompisar som skriver bloggar om hur deras bebisars bajs ser ut 10 gånger om dagen ungefär. Uppenbarligen finner de det intressant(!) när jag själv hade valt bort det ämnet i min blogg. Haha!
    Länge leve valfriheten, olikheten och finurliga bloggar :)

    • BONJOUR VINTAGE! skriver:

      haha bra sagt! det är precis så. bara för att man inte skriver om sitt elände så ska inte alla tro att man lever ett perfekt liv. jag skulle kunna skriva om bajsblöjor hela dagen. men det är inte så kul att läsa.

  5. Emma skriver:

    Love att du har illustrerat detta inlägg med en bild på Le Bureaus tjejtoa! Håller med dig om resonemanget för övrigt. Kram

  6. Emmas husbestyr skriver:

    Håller med dig helt! Det är väl rätt självklart att vi alla har rätt dåliga sidor, och ingen orkar vara perfekt jämt. Men i min blogg vill jag gärna visa de fina sakerna, liksom plocka ur russinen ur kakan. ;)

    Så fina bilder du har för övrigt. Hittade precis hit från underbaraclara..

    Allt gott! Emma

Kommentera

