Tanten

Jag är en tant. Det måste vara så eftersom jag älskar allt som tanter älskar. Som att baka kakor till exempel. Det gör jag hellre än gå ut på lokal men så var det inte för två år sen kan jag säga. Nu är det bara kallt och jobbigt att gå ut, och speciellt när man måste hitta en barnvakt och vara beredd på att barnvakten ringer efter en timme och säger att barnet har fått krupp. Det kanske ändrar sig när sommaren kommer. Det brukar det göra. Sen älskar jag att sy. Denna kjolen jag har på mig på bilden sydde jag istället för att gå på en personalfest. Tantpoäng på det? 1000 minst.
Och att slänga prylar gör så otroligt ont i mitt hjärta. Jag måste nästan ha en begravningsritual när jag slänger saker eller ger bort dom. Jag har en personlig relation med alla mina ting. Lyxfällan nästa! Nä så illa är det nog inte eftersom jag köper mina saker på loppis och inte kredit. Tur! Nåväl, jag är väl inte mer än en människa.
Eller tant menar jag.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tanten

  1. elin skriver:

    gillar du melodikrysset och på spåret också?

  2. Chi skriver:

    Då jag tog studenten hade vi under den sista veckan en dag bränbollsturnering. Jag var med och min klass åkte ut i första ronden, medan alla glada fortsatte dricka i parken åkte gick jag istället på loppis, köpte mig en kaffeservice och åkte hem och klädde om en pianopall. Men jag var nöjd ändå :)

  3. Maria skriver:

    Tanter är det bästa :). Kaffe vid 3, fina promenader, choklad praliner! :)

  4. Annika skriver:

    Tant eller ej så är du jättefin i den där kjolen!

Kommentera

