Hallonglass med maräng

Jag tycker att Halv åtta hos mig är ett bra program för att få inspiration till nya recept och middagar. Och det är även där jag har hittat min favoritefterrätt! Hemlagad hallonglass med maräng är så galet god och en riktig sötnos. Vi har gjort den så många gånger nu att jag kan den utantill. Inte för att den är så svår. Se bara till att du inte får i någon äggula i äggvitan för annars blir det inget fluff! Receptet hittar du här.

glass

Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Hallonglass med maräng

  1. Emmas husbestyr skriver:

    Ojojoj! Det såg gott ut!

  2. elin skriver:

    håå önskar att jag hade en ugn!

  3. elin skriver:

    nej jag har varit utan i snart ett år! det jag saknar mest med det är att jag inte kan laga rödbetor och chevre eller att jag inte kan bara chokladkakor med mintpraliner på

  4. Carita skriver:

    Men åh vad det ser hemskt gott ut. fast allting med maränger är gott tror jag.

  5. Emma skriver:

    AD-poäng för de fina tårtpapperna under!

  6. Alma skriver:

    SV: åh visst är det! jag hade jättesvårt att bestämma namn på bloggen först, men sen kom jag på det rätta och det kändes så..rätt! haha:) föresten, gud jag älskar din blogg! härmed tillagd på bloglovin;)<3

  7. Ronette skriver:

    Det ser verkligen hemskt gott ut!

  8. Freja skriver:

    muuumsimagen

Kommentera

