Småländsk snabbmat

Kroppkakor är verkligen det bästa jag vet! Det är som godis. Så är det om man är en smålänning. Det liknar palt men med kött i. Och det måste vara lingon och grädde till. Jag kan absolut inte äta kroppkakor utan smör, så på med en stor och fet klick och till det dricks det självklart mjölk.
Detta åt jag häromdagen när jag och min lilla familj var på loppis på hela fyra olika ställen. Då hinner man liksom inte laga mat utan får köpa den småländska snabbmaten. Eller snarare saktamat.
Det här inlägget postades i Mat och dryck. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Småländsk snabbmat

  1. lybtar skriver:

    Kroppkakaor åt jag jämt hos min mormor i Karlskrona. Men aldrig med grädde. Bara stekta med sylt. Saknar det verkligen men har inte kommit mig för att göra det själv hemma ännu. Men nu blev jag sugen igen….

  2. Nicklas skriver:

    Om nom nom!

Kommentera

