En liten efterlysning

Om det är någon som har sett eller vet vart man kan köpa detta godisställ som brukar finnas i äldre godisaffärer så skulle jag bli hjärtligt glad. Tänk att ha dom i köket med godis, kakor, bröd och annat roligt i. Eller egentligen vad som helst. Vilken fest!
Det här inlägget postades i Fina saker, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till En liten efterlysning

  1. Men så härligt!
    Varifrån kommer bilden? För den ger mig en intensiv flashback till vad jag tror är en scen ur Pipi, där barnen köper en oändlighet av godis för alla guldpengar. Är den måhända därifrån?

  2. Majsan Evaldsson skriver:

    vet du vad, jag har sett att dom säljer på tradera…..
    dock såldes dom senaste väldigt dyrt!

  3. mintekopp skriver:

    Även jag har tidigare varit på jakt efter en sådan, dock utan framgång. Verkar tyvärr vara svåra att hitta. Lycka till med ditt letande, hoppas att du har bättre tur :-)

  4. Sofia skriver:

    Gamla godisbutiker och speceriaffärer/lanthandlar med massor av glasburkar och plåtburkar i är nåt av det finaste som finns! Jag hittade precis en sådan godisburk som de du efterlyser ovan på Tradera som du ju kan bjuda på: http://www.tradera.com/ALDRE-GODISBURK-LANTHANDEL-FINSPANG-40-60-TAL-GODIS–auktion_301740_128084683. Om du samlar på dig ett par sådana kan du ju säkert fixa till ett ställ av nåt slag senare.

  5. emma skriver:

    hej. jag har en sån som jag tänkte lägga ut nu på tradera =) hör av dig om du är intresserad så kan jag maila över lite bilder!

    emma

  6. sofia skriver:

    Men du vad knäppt! Jag satt o kollade blocket idag efter lådor till min specerihylla i köket. o då var det någon som sålde sånna där!! O av en slum kikade jag i ditt arkiv idag. Så titta blocket om du inte hittat någon än.

    kram

Kommentera

