Tisdagen

I tisdags åkte vi till Emmaboda för att besöka Jonas släktingar. Dagen var en enda lång fika! Jag tog ett kort i timmen, inspirerad av Niotillfem, som brukar göra det ibland.
09:00
Tog en snabb kaffe och sminkade mig samtidigt. Sminkväskan är från Face.
10:00
Vi tog bilen till Emmaboda med ett litet stopp. Gick in i en bra loppisaffär och hittade en tjusig kaffeservis från Rörstrand. Den fick dock stå kvar denna gången.
11:00
Helt plötsligt så stod dom där! Sex stycken champagneglas för 60 kronor med samma form som mina.  Nu är min champagneglas-samling komplett. Halleluja!
12:00
Framme i Emmaboda. Vi gick direkt till Milljöstationen.
13.00
Fika på vårt favoritfik Fenix. Här är allt 50-tal med shackrutigt golv och fina soffor. Här gör dom godaste Tv-tårtan och imorgon fyller Fenix tio år!
14.00
Vi åt gulaschsoppa och drack en kopp kaffe.
15.00
Sen hälsade vi på Sig-Britt. Så himla söt bild.
16.00
Där fikade vi våfflor. Gott!
17.00
Direkt efter åkte vi till Jonas mamma. Vi tog en promenad i snön.
18.00
För att sedan mumsa i oss semlor. Åh semlor!
19.00
Till sist åkte vi och hälsade på hos Jonas pappa. Där fick vi äta västerbottenostpaj med kantareller.
20.00
Efter maten spelade vi en trudelutt på pianot innan vi åkte hem igen. Det var den tisdagen det!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Tisdagen

  1. Amanda skriver:

    Vilken fin tisdag!

  2. Heléne skriver:

    ÅH! Dessa champagneglas du hittar, jag är så avundsjuk. Men kommer vara glad om jag får dricka bubbel ur dom nån gång ändå! Och Tuvan spelar piano. Vilken going.

  3. hej. skriver:

    För att rätta till lite så gjordes inte den första tv-tårtan på fenix, utan på ett konditori som hette konditori centrum som brann upp för många herrans år sen, det låg typ där radiolasse ligger idag! .)

  4. Emmie skriver:

    åh, jag letar ihjäl mig efter såna champagneglas, men finner aldrig!! kanske skall sluta leta, då brukar det alltid dyka upp… :)

  5. Lisa skriver:

    vilken mysig och god mat dag hihi och jag har också en sån där från face :)

  6. Maria skriver:

    Åh vad fint! Riktig gullunge det där:)

  7. Malin skriver:

    Men åh, smälter av sista bilden. Tuva är fantastiskt söt!

  8. Malin skriver:

    Himlans mysig blogg!

Kommentera

