Kaffekärlek

En dag, när jag var lite låg och vardagsdeppig, gjorde min rara pojkvän en kaffe som var både fin att titta på och så god att jag genast blev på bättre humör! Tänk vad lite kärlek och koffein kan göra. Och här får ni receptet:
Jonas bästa kaffe
Gör ett starkt kaffe. Sedan värmer du mjölk, lite grädde och vaniljsocker i en liten kastrull tills det blir varmt. Vispa fluffigt med en mjölkskummare. Häll upp först kaffet i ett glas och sedan mjölkblandningen. Serveras med fördel i höga glas och med fina sugrör!
Det här inlägget postades i Fina saker, Frukost. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Kaffekärlek

  1. Emmas husbestyr skriver:

    Så gott! Och vilka söta sugrör..

  2. Angeliqa skriver:

    Så fint av honom!

  3. Karin skriver:

    Vilken kille du fått tag i =) en sån skulle jag behöva nu, min lillkille har vart vaken å hostat 2 nätter!

  4. Karin skriver:

    ….asså kaffet inte din kille xD

  5. Martina skriver:

    Mmm…kaffe! Jag är egentligen en tedrickare (förutom latte förstås!), men nu när jag är gravid så vill jag ha kaffe varje dag! Jag får dock hålla tillbaka lite med tanke på koffeinet.

  6. e-type skriver:

    zmaskenz

    /e-type

  7. Lisa skriver:

    åh vad gott och fint! det där ska jag göra någon dag. mmmm! ska spara receptet eller vad man säger hihi.

  8. chi skriver:

    sv: tack rara du, vad glad jag blir, gillar din blogg så mycket :) Och visst är min header fin, dock är det en av få bilder på bloggen jag inte kan ta äran för :).

    Men jag älskar dessa sugrör! Vart har du fått tag på dem?

  9. Maja skriver:

    Mumms då hoppas jag på en sådan nästa gång vi tar en fika hos er ;)

  10. Lisa skriver:

    sv: på de flesta bilderna är jag på arvika och på en bild på urkult :)

Kommentera

