Saker som gör att snön smälter.

I helgen har jag bara gjort saker som får snön att smälta. Efter detta kan det inte bli något annat än vår!         Här kommer några behändiga tips.
Träffa barndomsvännen för att sitta i skvallersoffan, prata om livet och kamerainställningar. Här är min rara vän Emma.
Besöka favoritfiket. Min favorit är Kullzénska som ligger i en gammal lägenhet med äldre möbler och röda sammetsgardiner. Tänk er filmen Fanny och Alexander. Finare kan det inte bli.
Titta på tulpaner som lyser upp bra i mörker. Blir lite gladare varje gång jag ser dom.
Ett annat botemedel mot snö är att spela Yatzi med jättestora tärningar.
Gosa med bebis och träffa Maja är ett säkert kort.
Och att äta sjukt stora chokladbollar med några koppar kaffe till.
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Saker som gör att snön smälter.

  1. Susanna skriver:

    Du skulle testa chokladbollarna på ett rätt (pga storleken på just kakor och bullar) känt café här i Göteborg. De är som tennisbollar. Kanske tom snudd på lite större..

    Härlig dag!

  2. johanna skriver:

    åh, det känns så som att du försöker kopiera en annan kalmarblogg. Hoppas du hittar din egen stil snart! :)

    • Anna skriver:

      Vad otrevligt sagt!

      Du har aldrig tänkt på att det kan finnas två personer i samma stad med samma stil?

      • BONJOUR VINTAGE! skriver:

        johanna: varför skulle jag kopiera någon annan när jag enbart skriver om saker som jag är intresserad av? vi är många som älskar att fika med våra vänner på kullzénska. och är det bilden på tulpaner du menar så kan jag nämna 100 bloggar som också har tulpaner i sina blogginlägg. har vi alla samma stil kanske då? ibland undrar jag hur ofta elsa billgren och sandra beijer har fått den frågan, eftersom de skriver ganska ofta om precis samma saker men är glada ändå.

        nehej du, den går jag inte på och hoppas att du kan vara bitter på något annat håll, tack.

        anna: det är ett typiskt småstadssyndrom. bara för att två personer råkar ha samma stil på en liten yta så måste de dra likhetstecken direkt. tyvärr kommer det alltid vara så och det är inget att bry sig om.

  3. maja skriver:

    haha så fint kort på mig och Tuva ;) Hon är för söt

  4. maria skriver:

    hurra för yatzy! ett tag var jag besatt, då spelade jag yatzy med mig själv. och så tänkte jag att åh vilket mysigt kafé när jag så bilden ovan och sen insåg jag att jag varit där och ätit en mycket, mycket god paj en gång när det var vår.

  5. emye skriver:

    svar: Ja, står det inget annat under bilden så är det jag som fotat! :)

  6. Sara och Emma skriver:

    Vad fint alltihop.<3

  7. jennifer skriver:

    Sv: tack så hemskt mycket! Jag är inget proffs på att fotografera stjärnor, detta var faktiskt första gången jag testade. Men, du behöver ett stativ av något slag (jag använde en köksstol och det fungerade superfint), och för att undvika skakningsoskärpa när man trycker av kortet ställde jag in kameran på självutlösaren. Sedan är det bara att testa sig fram. :) Jag körde på ISO 400, bländare 2,8 och så 30 sek slutartid. :)

    Vad fint, fiket verkar supermysigt!

  8. Malin skriver:

    Svar: Tack snälla, vad glad jag blir!

  9. Emmie skriver:

    tulpaner är bästa botemedlet för vårlängtan, enligt mig!:)

  10. Mrs. Dagnell skriver:

    jag kommer ihåg när jag köpte bokmärken på Kullzenska när jag var liten och hälsade på min farmor. Tanten som jobbade där hade alltid torgvantar på sig inomhus… Kul att se bilder därifrån när man inte själv bor i Kalmar.

Kommentera

