Husmorsskolans kurer

Jag brukar lyssna på UnderbaraClaras program Husmorsskolan på P1. Man kan lära sig både det ena och det andra ska jag säga er. Jag blev inspirerad och prövade att göra hennes skönhetskurer som är gjorda på ingredienser man oftast har hemma. Dom såg så goda ut att de lika gärna skulle kunna agera som desserter!
Lyxig kroppsscrub med ananas
1 dl olja (vanlig matolja tex oliv- eller rapsolja)
1 dl grovsalt
0,5 dl krossad ananas Blanda väl och använd sen som peeling på huden när du duschar.
Går att spara i kylen i några dagar.
Claras aniktsmask
4 msk fet naturell yoghurt
1 msk honung
Blanda och ställ in i kylen så den är kall innan användning. Använd gärna två skivor gurka till ögonen också.
En kopp hårinpackning
1 ägg (fungerar också med bara gulan)
4 msk naturell yoghurt
1 tsk honung
1 tsk olivolja (eller annan matolja)
Blanda väl, fördela i vått handdukstorkat hår och låt verka i ca en halvtimme innan du sköljer ur med ljummet vatten. Skölj inte med hett vatten då kan ägget bli klumpigt och hålla sig kvar i håret.
Det här inlägget postades i Husmor ger tips. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Husmorsskolans kurer

  1. KursivaLi skriver:

    Supermysigt! Måste testas det här! :D

  2. Emmie skriver:

    hihi, vilka finurliga tips! gillar när man tar det man har hemma och att det är så naturligt.

  3. åhå. jag har tänkt att lyssna på hennes program många, många gånger men något kommer alltid i vägen (p3 dokumentär oftast). nästa gång jag har en stund över ska jag välja clara framför dokumentärer och spotify! nästa gång jag städar eller diskar kanske, då passar det som mest utmärkt med radiostream tycker jag.

  4. Martina skriver:

    Jag har också lyssnat på det programmet på P1, riktigt mysigt och bra tips! Ja visst vore det nice med en sådan vagga? :) Den håller för barn upp till 15 kg så Tuvisen borde kunna sova i den ett bra tag till :)

  5. Siri Skywalker skriver:

    Det där måste jag testa, helt klart! Sluta vara så pysslig, du ger mig dåligt samvete!!!

  6. mintekopp skriver:

    Vilka mysiga bra tips! Hon är allt bra den där Clara :-)

  7. Emmas husbestyr skriver:

    Finfina tips. Har hunnit testa att göra hennes läppbalsam. Men de här fina sakerna måste jag också testa snart!

  8. Haha jag man blir riktigt frestad faktiskt! :)

    Vad kul att du gillade strumpbyxorna. Lite otippad av lindex men jag hittade dom i en Rea-korg (det var nog inte så många som gillade dom.. och lika glad för det blev jag!)

    Ha en fin dag!

  9. chi skriver:

    åh vilka bra tips! man kan ha i en liten nypa gurkmeja i ansiktsmasken också :) finns så himla mycket man kan göra själv än att köpa massa produkter med alla möjliga små gifter i!

  10. Lisa skriver:

    åh måste testa allt det där jag med. men du var allting bra då :)?

Kommentera

