Picknick

Tur för mig att jag har en mamma som också är intresserad av antikt och loppis. Hon fyndade och gav mig detta fantastiska fatet som är från serien Picknick och gjord av Marianne Westman. Tillverkaren är Rörstrand och lanserades 1956. Jag bara älskar serviser från 50-talet! Kan inte få nog av dom.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Picknick

  1. Amanda skriver:

    Åh så himla fint! Älskar också serviser från 50-talet, har en sån picknick fast som skärbräda!

  2. Angeliqa skriver:

    Vad avundsjuk jag blir på dig som har en så fyndig mamma!

  3. maja skriver:

    Gu vilken bra mamma, :) va fick hon ge??

  4. Maria skriver:

    Porslin från förr är underbart! Känns som det i modern tid inte går att återskapa det! Tur att det finns loppisar!

  5. Susanna skriver:

    Picknick är så fin. Vilken snäll mamma!
    Serien finns i nyproduktion på Designtorget, brickor och grejer. Fast det kanske redan vet :-)

  6. Linda skriver:

    Oj vilket fint, och vilken lycka att få det!
    Fin blogg du har förresten! kaffet lite längre ner lät hur gott som helst, måste testas… :)

  7. Olga skriver:

    Åå ett sånt har vi med!

  8. Maria skriver:

    Åh snällis mamma!

  9. Gila skriver:

    Riktigt snygg form !

  10. kajsa skriver:

    verkligen ett himla fantastiskt fat!

  11. raquel skriver:

    åååh! picknick! finaste serien. min favoritserie faktiskt

Kommentera

