Musikbussen

Musikbussen är den raraste barnboken jag har sett. Lillan fick den på halvårsdagen av sin farmor. Det är den gamle räven Lennart Hellsing som har skrivit den och illustrationerna är gjorda av multikonstnären Stig Lindberg. Den är så söt och jag älskar de fyndiga texterna. Och inte så politisk korrekt som de nya barnböckerna kan vara nu för tiden. Låt oss titta lite i boken:

Det här inlägget postades i Böcker och tidningar. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Musikbussen

  1. Amanda skriver:

    Åh så fint! Den hade jag när jag var liten, och jag älskade den! Jag kommer ihåg att jag gillade bilderna och att jag undrade vad kalops var för nåt. Den lärde mig även ordet tambur, ett fint ord!

  2. Maria skriver:

    Det är min systers men jag säger tack ändå ;)

  3. Gabriella skriver:

    Fint! synd att man inte är 6 år längre och varje bok är något nytt och mystiskt, känslan finns kvar men inte lika stark som när bästa stunden var kvällssagan

  4. kajsa skriver:

    ”han röker pappas cigarr” :) ser man inte i barnböcker längre…

  5. Maria skriver:

    underbart! Har du läst ”Den lyckliga familjen”? Superhärlig! Och också en ”dåtidens synsätt” Haft ett ex av den i butiken. Ser du den är jag intresserad. Kram

  6. Maja skriver:

    Älskar att valdermar röker pappas cigarr :) buse där.

Kommentera

