Macarons utan kjolar

Igår gjorde jag macarons med hallonsmak. Mitt andra försök att baka just macarons. Både bu och bä. Formen blev inte alls som jag hade tänkt mig och de små söta kjolarna som ska vara på kakorna lös med sin frånvaro. Attans! Men goda blev dem och konsistensen var faktiskt bra, man kan säga att det blev mer som en mini biskvi-bakelse. Nåväl, skam den som ger sig! Eftersom jag har rent mandelmjöl kvar i påsen så ska jag baka chokladmacarons med nutella till helgen. Hur gott låter inte det? Fortsättning följer.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Macarons utan kjolar

  1. Malin skriver:

    De ser väldigt goda ut! Drabbades plötsligt av enormt sockersug :)

  2. skogskojan skriver:

    Åh de ser smaskens ut! Lycka till med nästa omgång!

  3. Rebecca skriver:

    sv: åh, tack så otroligt! Kan du inte skicka några sådana utsökta macaroons till mig? :)

  4. Martina skriver:

    Åh! Blir helt sjukt sugen på alla fina bakgrejer som du visar i din blogg!
    Nä, vi vet inte om det är en pojke eller flicka, det får bli en överraskning :)

  5. Emmie skriver:

    söta tycker jag!:)
    choklad med nutella lät ju otroligt smarrigt!

  6. Kitchi skriver:

    Det var den! Dina macarons såg ju inte fel ut heller ;)

  7. jennifer skriver:

    Tack så himla mycket!

    Macarons verkar vara himla knepiga att baka, men jag tycker dina ser fina ut! Och, det är ju faktiskt smaken som räknas.

  8. ebba skriver:

    Varför har jag inte hittat din blogg tidigare? Aldelles underbar!
    Vad använder du för recept. Jag har ett jättebra som har lyckats alla gånger, en gång sket jag till o med i mandelmjöl utan bara malde mandel en enda gång m kvarn! Lycka till

  9. Maria skriver:

    Jag tycker dem ser superfina ut!

  10. Emma skriver:

    Gud vad skicklig du är! De ser helt superfantastiska ut.

  11. Mi skriver:

    Jag har bakat en del macarons. Och det där ser riktigt bra ut!! Kjol eller inte – det är svårt att få till den där höjden som du lyckas med!

  12. kajsa skriver:

    åh, det låter ju alldeles fantastiskt gott!

  13. raquel skriver:

    vadå för kjolar? fyllningen? de ser väldigt fina ut i alla fall <3

    har velat baka macarons hur länge som helst , men jag är vegan och kan inte äta ägg. fan

  14. Angeliqa skriver:

    De ser alldeles underbart goda ut!

  15. w skriver:

    dom ser himla goda ut!

  16. Lovis skriver:

    wow! jag äro imponerad :) är de inte lite besvärliga att göra eller är det bara jag som fått intrycket av det kanske? lycka till!

    • Madeleine skriver:

      macarons är inte svåra att göra egentligen men de är svåra att lyckas med! man måste ha turen med sig liksom och göra allt supernoga och perfekt och väga alla ingredienser. jag ska pröva en gång till så då får vi se hur det går!

  17. matilda skriver:

    åhå. tycker dom var fruktansvärt fina.

  18. mintekopp skriver:

    Ser riktigt smaskiga ut i alla fall! Hoppas att du blir mer nöjd med nästa försök :-)

  19. T skriver:

    de ser usannsynlig gode ut!

  20. ellen skriver:

    så gott det ser ut!
    sv: åh, tack så himla mycket för dina ord.

Kommentera

