Vintermorgon

När vi vaknade upp idag och tittade ut genom fönstret så var allt vitt. Som att det skulle behövas ännu mer snö. Vi gjorde i ordning frukosten och bestämde oss för att stanna inomhus ända tills våren behagar att dyka upp. Lillan fick grötfrukost i en kopp och jag fick fil med nötter, linfrö, kanel, katrinplommon och granatäpple. Granatäpple är min bästa frukt, galet gott.
Det här inlägget postades i Frukost. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Vintermorgon

  1. maja skriver:

    Åhhh vilken mysig morgon

  2. chi skriver:

    ser så mysigt ut! jag har starka barndomsminnen av min mamma som skalar granatäpplen och lägger i små skålar så att jag och min bror kan skyffla i oss dem för glatta livet :D

  3. Amanda skriver:

    Älskar granatäpple, fint namn har den också! Här är det också helt vitt!

  4. marit skriver:

    Herrejösses vad smarrigt det såg ut! Det ska jag prova på momangen.

  5. eli skriver:

    Sv. Tack! :)

  6. Rebecca skriver:

    sv: åååh, tack så mycket! Ja, jag älskar den servisen!

  7. Ninni/fotografia skriver:

    Jag älskar också granatäpplen! Och saffransbiscotti…jag fick baka två omgångar i julas ;)

  8. Maria skriver:

    Tackar, båda är loppisfynd för inte allt för dyra pengar.

    Har aldrig ätit granatäpple faktiskt men alla säger att det är så gott :) hur smakar det?

    • Madeleine skriver:

      det smakar mums! svårt att förklara precis, men det är ganska syrligt. passar till bakverk, sallader och till frukosten eller bara äta som den är. testa tycker jag!

  9. Lisa skriver:

    mys och mums!

  10. Åh! Vi har också granatäpple med flingorna eller filen. Visste ingen annan som har det!

  11. Malin skriver:

    Svar: Ja verkligen! Man blir så himla glad när man hittar såna där små fynd. Så roligt med hela ”jakten” på något vis vad gäller secondhand och loppis. I vanliga affärer står ju allt uppradat i mängder, inte särskilt spännande, medan man får gå på skattjakt i secondhandbutiker och smyga omkring i evigheter.

  12. Lovis skriver:

    Granatäpple är grymt gott och fint :)

  13. Rebecca skriver:

    sv: ååååh, så fint! Tack för att du sätter den i arbete ;)

  14. Rebecca skriver:

    sv: åååh, tack så mkt!

  15. saralovisa skriver:

    Wow vad gott och lyxigt det lät! Måste prova!

  16. Hanna skriver:

    vilken underbar frukost!

  17. Maria skriver:

    Det får jag nog ta och göra då :)

  18. L. skriver:

    ååh den där brickan vet jag inte hur länge jag har suktat efter!

    (sv: tack tack tack!)

  19. Jessica h skriver:

    oh så hemskt gott detdär såg ut, måste nog ut till det lilla patiserriet som ligger runt hörnet och köpa macarons imorgon

Kommentera

