En semla för en selma

Man kan lugnt säga att jag har missbrukat semlor den senaste tiden! Jag har nämligen hittat ett konditori som gör oförskämt goda semlor. För en tjuga så får man den perfekta fastlagsbullen som verkligen smakar kardemumma, rikligt med mandelmassa och grädde. Serveras med fördel på en Prunus-tallrik. Jag råkade till och med äta upp Jonas semla igår. Inte så snällt av mig men vill vara snäll så får man äta pepparkakor istället.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till En semla för en selma

  1. Maria skriver:

    Åh jag har inte ätit någon än, det får det bli ändring på snart!

  2. Eva skriver:

    Ha ha…just det, då får det bli pepparkakor istället;);)
    Jag ska tyvärr börja NU med min viktresa neeeeeeråt så jag SKA INTE ens titta åt en Semla :(:( Ja ibland är livet extra jobbigt att leva!;)

    Kul att du kikade in till mig!!!!! Nu ska jag kika runt här hos dig en stund!
    Trevlig helg!
    Kram Eva

  3. tantmarit skriver:

    Oops! Du fick visst en sneakpeak av det inlägget, det ska egentligen inte publiceras för än på måndag! Då är jag veckans inredningsblogg på blogg.se se! Hihi… Så kan det gå när inte haspen är på!

  4. L. skriver:

    Jag har för mig att jag köpte den på H&M Kompassen! Såg faktiskt två tröjor hänga kvar, båda i strl 34.

  5. Maria skriver:

    Tack så hemskt mycket kära du :)

  6. Lisa skriver:

    sv: ja, de brukar säga att vi är lika hehe!

  7. kajsa skriver:

    det är ju så himla gott med semlor! :)

  8. Rebecca skriver:

    sv: åh, ja det är det! Jaaa, de är jättebra! Gud så söt du är föresten.

  9. Tack för din fina kommentar på min blogg ang rosetterna! Kul att du också gillar rosetter :)
    Vilken finfin blogg du har! Och vilken strålande barnvagn ni har fått tag på! Nu är ju min son för stor för barnvagn, men om det blir en till någon gång i framtiden vill jag också ha en sån! <3

  10. chi skriver:

    Åh ja, semlor är bra men jag gillar nästan grodor bättre :) Blir liksom mer balanserat då mandelmassan är blandad med grädden!

    sv: Visst är skorna underbara! har inte hunnit använda dem sen jag köpte dem förra sommaren i vietnam :)

  11. G som i G-punkt skriver:

    DOm är som knark. Sjukt snygg tallrik också. Gillar du mandelmassan? Jag älskar den. Och ang roller derby. det är deb roligaste sporten i hela världen,

  12. Arz.a skriver:

    Åh mums! Bli väldigt sugen på semlor, kanske dags att äta ett par?

    /kram

  13. linnéa skriver:

    haha älskar uttrycket ” en selma” istället för en tjugolapp. ska börja säga en linné till hundralappen. och mums vad semlor är gott plus att prunus är det bästa porslinet!

Kommentera

