Om tre vintagefynd

Det fina med vintage är att varje plagg känns unikt. Det är sällan man stöter på någon annan med likadana kläder som en själv och det är just den känslan som gör det så roligt att samla på kläder från förr. Idag ska jag visa er tre av mina bästa vintagefynd!
Klänningen från butiken Mint & Vintage. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag är svag för klänningar med plissering och vita kragar. M&V finns tyvärr inte längre men det var en hemlig liten affär. De hade inga skyltar och man fick gå igenom en port för att sedan ringa på en klocka och vänta på att de skulle öppna. Jag saknar verkligen Stockholms second hand och vintage.
Pepparkakskjolen. Jag hittade den på Vintagemässan och den är lite som en pepparkaka: söt, brun, vit och alldeles underbar. Den är för liten för mig men jag var bara tvungen att köpa den. Vintage kan vara lite som ett konstverk också! Årets Vintagemässa är den 16-17 april på Münchenbryggeriet och om ni befinner er i Stockholm då så är den verkligen värd ett besök.
Och så den fina prickiga blusen. I somras var jag och Jonas på semester i Köpenhamn och då hittade jag denna blusen som har allt enligt min mening! Prickar, volanger och klädda knappar. Köpenhamn är en grym stad med många bra vintagebutiker. Förhoppningsvis ska vi dit snart igen för att leta efter nya fynd!
Det här inlägget postades i VINTAGE. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Om tre vintagefynd

  1. Linnéa skriver:

    tjusiga grejer! speciellt klänningen!

  2. Malin skriver:

    Vilka fina fynd! Pepparkakskjolen skulle jag också fallit för bums :)

  3. Angeliqa skriver:

    Jättefina fynd! Kjolen gillar jag skarpt.

  4. Ja men visst är det så! Man behöver inte vara rädd för att möta någon med likadana kläder. Vad kul att få se dina fina kläder!

  5. johanna skriver:

    Åh mitt hjärta smälter lite av den prickiga blusen. Den var johanna ut i fingertopparna.

  6. Ronette skriver:

    åh, klänningen var verkligen svindlande fin!

  7. Beatrix skriver:

    Vilken fin blus tänkte. Fast sen tänkte jag vilken fin klänning. Och vilken fin kjol. Allt var fint helt enkelt!

  8. Hannan skriver:

    Du har lycktas hitta min drömklänning av alla drömklänningar. Så avundsjuk!

  9. chi skriver:

    Åh jag absolut älskar den där första klänningen! Det är så fint med vintage fynd och när man hittar något så vill man bara berätta för allt och alla :)

    sv: ja grodor är sånna där semlor som gapar istället för att ha lock. Och där grädden och mandelmassan är blandad! Moms

  10. Lisa skriver:

    tjusiga fynd :)

  11. Sofie skriver:

    Älska secondhand.

  12. kajsa skriver:

    åh, den prickiga blusen, så himla fin.

  13. Fetingfina fynd! Kjolen riktigt lyser gammal, god kvalitet.

  14. Lovis skriver:

    åh men gud eller!

  15. Amanda skriver:

    Så fint! Jag ska nog också göra ett sånt här inlägg, väldigt kul att se!

  16. Maria skriver:

    Åh vilka fynd! Älskar blusen!

  17. Lisa skriver:

    sv: vad bra <3

  18. s. skriver:

    fint fint fint

  19. s. skriver:

    så fint

Kommentera

