Belle de jour

Belle de jour är en fransk-italiensk film från 1967 och en fröjd för ögat från början till slut. Catherine Deneuve spelar den unga frun Séverine och är så tokfin att man blir alldeles knäpp. Sådana här filmer görs knappt längre så därför är det ett rent nöje att bara frossa i estetiken och de vackra kläderna!
Ps. Visst är det fint att fin betyder slut på franska?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Belle de jour

  1. Åh är det så den heter! Jag bläddrade förbi den på TV härom dagen men hann inte se den. Det måste jag göra , jag slogs också av den fantastiska stilen!

  2. johanna skriver:

    Det är så fint med gamla filmer, man önskar att man var en fin lite filmstjärna.
    Ja jag ska dra mig uppåt. Min käresta pluggar däruppe han har två år kvar och eftersom jag blir färdig med min utbildning i juni så kände vi att nu är det dags! Lägenheten var förövrigt underbar, från 1916.

  3. chi skriver:

    åhå! vilket fint filmtips, älskar gamla filmer :) och tack för den fina komplimangen om bilderna!

  4. Maria skriver:

    Ja jag läste det men har inte sett den! Gömmor som är så fint :)

  5. Marcela skriver:

    åhh jeg elsker gamle franske filmer! jeg må se på den :)
    har du noensinne sett på Jules & Jim (med Jeanne Moreau -jeg tror den er fra 1962)? Den en min aller favoritt.

  6. karla skriver:

    åhå tack för filmtipset ;)

    sv: ja det var ganska goda minsann :)

  7. T skriver:

    åh, den ser magisk ut, takk fort tipset!

  8. Hanna skriver:

    Åh, jag vill se den så mycket! Måste komma ihåg det nu :)

  9. elno skriver:

    åh så fint det hela ser ut!

  10. Lisa skriver:

    gillar den!

Kommentera

