Barnkammaren

Barnkammaren är mitt favoritrum i vår lägenhet. Lite som en cirkus och lite som en godisaffär. Med pastellfärgade vimplar, glada kaniner och katter och polkagrisar lite här och var. Barnkammaren används mest som gästrum och redan imorgon så får vi en vän som ska övernatta i rummet! Nu ska vi titta in.
Vimplar från Oskar & Ellen i taket och en tavla som heter Kattkul av Littlephant.
Ett litet bibliotek i fönstret. Både nya och ärvda barnböcker.
I fönstret finns också en kanin som faktiskt är en presentkartong från NK, en dopflagga, en musikhörna med ukulele och flöjt och annat påskigt och fint.
Lampan är som en liten sol och kommer från Ikea. Rosa och gult är våra bästa färger som ni ser!
Vi ville att rummet skulle vara lite som godisaffären i Pippi och har allt möjligt gott på stringhyllorna.
Och mitt i allt står vårt älskade toalettbord. Den fyndade jag för många år sedan i en antikaffär för att ta med mig det till Stockholm och sedan tillbaka till Kalmar.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

35 kommentarer till Barnkammaren

  1. Angeliqa skriver:

    Så fint rum! Underbart med alla färger och toalettbordet är ju rent av fantastiskt! Man blir riktigt glad av att se på bilderna.

  2. Linnéa skriver:

    åh, vad jag skulle älska att bo där! vem vill inte ha godis & cirkus-känsla liksom? och toalettbordet! fint!

  3. Susanna skriver:

    Jag är så avundsjuk! Gud så fint! Jag vill också ha ett rum att inreda till bebis.

  4. jennifer skriver:

    Riktigt tjusigt! Härligt med alla fina färger. Jag och John har molnlampan över köksbordet.

  5. Lovis skriver:

    amen gud vad fint :) lycklig tjej liksom

  6. Martina skriver:

    Fint!! De färgglada bollarna som hänger i fönstret, var kommer de ifrån?

  7. Heléne skriver:

    Snar ska jag få sova i cirkusrummet! Jippie!

  8. Anna skriver:

    Jag som inte följt din blogg så länge undrar ju vem Tuva är. Fint rum har hon i alla fall. Så fort jag fått tummen ur och målat väggarna (lavendelrosa) och en stol (ceriserosa) skall jag visa bilder på Hedda och Agnes lilla rum här i vårt Pippihus.

    • Madeleine skriver:

      tuva är min dotter som är sju månader. min finaste skatt!
      lavendelrosa låter fantastiskt fint. det vill vi se sen! och jag är väldigt nyfiken på ert pippihus.

  9. Sara skriver:

    Färgfärgfärg är schnyggt!

  10. Pippi skriver:

    Åh, vilket fint rum! Jag vill också ha sådana där fina färgglada vimplar i mitt rum. Jag har i alla fall en sådan där gul stringhylla i min hall, och det får duga så länge haha. :)

  11. Marcela skriver:

    rommet hennes er nydelig! jeg elsker femte bildet:)

  12. Lisa skriver:

    så himla fint!

  13. eirin skriver:

    så utrolig fint! tror jeg ble litt forelska i både toalettbordet og lampen.
    lurer på en ting – hvor har du kjøpt duken/stoffet på bildet under, den grønne? den var superfin, er veldig veldig glad i grønt.

  14. Vilken mysig barnkammare! Älskar verkligen bordet med speglarna =)

  15. tantmarit skriver:

    Mycket tjusigt, där skulle jag kunna tänka mig att bo!

  16. Hanna skriver:

    så fantastiskt fint! önskar att mitt rum hade sett ut så när jag var liten. och hur underbart är det inte med en hel fönsterkarm fylld med barnböcker? :) (PS: ditt stilleben med hatt, vin, väska och handskar var så fint. sommardrömmen, verkligen.)

  17. Sarah skriver:

    Åh så fint och vad mycket härligt knalliga barnböcker!

  18. Linnéa skriver:

    Åh så sött rum! Din dotter kommer nog att stormtrivas där när hon är så pass stor att hon vet vad det är att stormtrivas :) Jag skulle i alla fall gärna bo där!

  19. Sofie skriver:

    Det var ett härligt och personligt barnrum. Sminkbordet var fantastiskt och jag förstår att du är glad i det.

  20. raquel skriver:

    du tar så vackra bilder , m. vad fint ditt barn får det!

    är stringhyllorna nya , eller har du målat om dem?
    kram

  21. kajsa skriver:

    åh, vilket härligt rum!

  22. Rebecca skriver:

    Så gulligt! Den där molnlampan har jag kikat på länge, och hoppats att den ska komma i grönt (den finns ju som bordslampa i grönt) men jag väntar nog förgäves!

  23. sophie jung skriver:

    wow everything in this room is just so adorable!!
    xoxo

  24. Lisa skriver:

    sv: tack! jag längtar också efter sommaren. åh.

  25. Sanna skriver:

    Åhh vilket underbart rum lilltjejen har!! <3

  26. Malin skriver:

    Där kommer hon minsann trivas. Det är jag säker på! Dunder härligt

Kommentera

