Våfflor, klänningar och maränger

I fredags kom alltså min vän Heléne och hälsade på. Det har gått ett tag sedan vi sågs sist så vi hade en hel del att ta igen.
Vi åt våfflor och det är kanske det godaste man kan spisa och ett måste på våffeldagen.
Vi gick långa promenader i solen.
Såg en fin uggla på ett tråkigt elskåp.
På lördagen tittade vi på de nyinkomna klänningarna i Marias butik Maria Retro.
Och vi ville ha varenda en.
Balkonger som får oss att vilja åka till Paris.
Det blev en titt i denna braiga butiken.
Åt årets första kulglass.
Det blev söndag och loppis i Folkets Park. Där hittade Heléne denna söta saftkannan med rosor på.
Jonas gjorde maränger med chokladsås och nötter på. Mmm.
Sedan var det dags för Heléne att åka tillbaka till Stockholm. Nästa gång vi ses är det vår på riktigt och då är det vi som åker till storstaden!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Våfflor, klänningar och maränger

  1. Susanna skriver:

    Vilka härliga vårbilder!
    Den där saftkannan hade jag kunnat betala mycket för. Gud så fin!

  2. elly skriver:

    vilken helg ni ser ut att ha haft! så himla fina bilder och fina tjejer. i natt snöade det i stockholm, men solen har smält bort allt det trista.
    jag fick inga våfflor på våffeldagen (vårfrudagen), men däremot gjorde jag morotspannkakor igår, som jag åt med keso och äppelmos. inte fy skam det heller!

  3. sophie jung skriver:

    I love all the dresses as well as you guys’ cute outfits !!

  4. Sara skriver:

    Verkligen underbarast när man hittar sådant som den där ugglan på elskåpet, någon har liksom tänkt att ”Här skulle de inte se så tråkigt ut om jag sätter upp min uggla här” typ.

  5. Lovis skriver:

    Härlig helg :)

  6. tantmarit skriver:

    Sv: Vad kul! Jag och Oscar är barndomsvänner, uppvuxna i den lilla bygden Rättvik i Dalarna. Hur känner du Oscar? Fin helg förresten!

  7. Malin skriver:

    Åh det låter som en prefekt helg! :)

    Svar: Tack snälla!

  8. Victoria skriver:

    Glassen såg otroligt smarrig ut! :D

  9. Beatrix skriver:

    ååh vad mycket godsaker…

  10. Hanna skriver:

    det låter (och ser ut som) en helt underbar helg! alltid kul med besök :)

    sv: ja, visst kommer det från buffe! det kändes spännande att prova att göra mer matiga våfflor. fast jag är åh-så-sugen på vanliga också… :) och macaronsen blev över förväntan – vi glömde att vi behövde en våg, så vi fick höfta hejvilt! men det gick.

  11. Linnéa skriver:

    vilka mysiga bilder! klänningarna såg himla fina ut!

  12. Sara skriver:

    Åh vad mycket gott!

  13. Maria skriver:

    Åh vilka härliga bilder! Får en att le en mulen tisdag som denna :)

  14. Paris Paris Paris! Snälla någon ta mig dit! Det var alldels för längesen vi sågs!

  15. Matto skriver:

    Haha så tokigt! Jag stod och höll i den där kannan, men sen kom jag på att jag redan hade en fin kanna :)

  16. T skriver:

    Fineste saftkannen!

  17. Maria skriver:

    Tack för inlägget om butiken! /maria

  18. raquel skriver:

    marängerna ser helt fantastiska ut! mmm!
    och väldigt trevligt , på de andra bilderna med
    kram

  19. Lisalull skriver:

    Åh Ängö alltså! Trots att jag mycket hellre bor i Göteborg nu istället så saknar jag ändå den lilla ön som jag bodde på förra året.

  20. matilda skriver:

    sv: ja det var den! superduper fin och man känner sig riktigt stilig!

    mysiga bilder och marängen såg gudomligt god ut

  21. Vilka mysiga bilder! Gör att jag längtar ännu mer tills all våran snö försvinner .. vår och barnmark är det jag önskar jag mig mest just nu :)
    Kram!

  22. M skriver:

    sv: Åh men tack! Mitt hår är sådär hopplöst halvlångt just nu. Den där saftkannan känner jag igen, jag har en liten sås/gräddekanna i samma mönster.

  23. pappan och havet skriver:

    åh men en kalmar-blogg! eller från kalmar. nu blir jag helt till mig, vad fint!

  24. elin-alice skriver:

    låter som en väldigt trevlig helg det där!

  25. skogskojan skriver:

    Sikket mys! Jag längtar hem nåt förskräckligt när du bloggar så fint =) Kalmarloppisar kickar Uppsalaloppisars ass- any day!

Kommentera

