En retrodröm

Att välja barnvagn till sin lilla bebis är inte det lättaste, det vill jag lova. Den ska ju vara bra, smidig och fin. Det senaste modet är att vagnen ska vara så liten som möjligt. Men hur skönt kan det vara?
Det var lite så vi resonerade när vi skulle hitta den perfekta barnvagnen och sedan är det ett stort plus om den är riktigt nedrans snygg också. Till slut hittade vi den i Stockholm. Den är troligtvis från 70-talet med märket Silver Cross. Välbehållen och rejäl så det slår om det. Och det är många nyfikna som har kommit fram för att ställa frågor om vagnen och ge komplimanger. Fler borde våga att sticka ut lite, det blir faktiskt lite roligare!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till En retrodröm

  1. Susanna skriver:

    Er vagn är fantastisk! Som jag ju sagt förut :-)
    Jag önskar att vi hade en lika fin till bebis, men jag hittade banne mig ingen! Reekade Blocket varje dag. Så det fick bli en vanlig tråkig ny vagn. Men men, det duger väl det också antar jag..

  2. Karin skriver:

    så jäkla fin!

  3. Pippi skriver:

    Åh, vilken fin vagn! Jag verkligen älskar sådana gamla barnvagnar, de är så himla fina. Jag låg i en liknande från Emmaljunga när jag var en liten palt, haha.

  4. Anna skriver:

    Jättetjusig! Själva gjorde vi precis tvärtom. Köpte en svart modern och tråkig barnvagn. Men väldigt praktisk.

  5. martina skriver:

    Ett riktigt fint vrålåk skulle man kunna säga :) Antar att Tuvisen sover som en prinsessa i den!

  6. karla skriver:

    jag vill också ha en liknande vagn till mina barn, de är så himla fina. Mycket finare än nya som sagt.

  7. r skriver:

    Så fin. så himla fin!!

  8. marcela skriver:

    jeg har aldri sett en sånn barnevogn her i Brasil! du har så fin smak, Madeleine:)

  9. Villa Viola skriver:

    Den är himla fin! Bra val.

  10. Amanda skriver:

    så himla fin och i den finaste färgen också!

  11. Emmie skriver:

    urläcker!
    jag gillar de gamla hederliga barnvagnarna, önskar att jag finner en sådan den dagen vi skaffar barn här.

  12. Maria skriver:

    Jättefin vagn! Gillar speciellt de stora hjulen.

  13. Rebecca skriver:

    herregud så fin. jag är kär.
    sv: tack så mycket :D

  14. Dessutom är de äldre vagnarna mycket mer hållbara än de nya plastiga. Och de har finfin fjädring och bra hjul/däck som inte går sönder så fort man kör på en sten. Heja gamla vagnar! Ha en finfin helg. Kram.

  15. sara skriver:

    Gud så fin, Vi hade något liknande men utan varukorg under vilket jag svor över många gånger.

  16. Hanna skriver:

    Så himla fin. Jag har gått och tänkt på retro-barnvagnar jag vet inte hur länge som helst, det är bland det finaste jag vet. Och denna var alldeles särdeles tjusig. :)

  17. agnes skriver:

    så himla fin! en sån tjusig barnvagn ska jag också ha när jag får barn. puss.

  18. kajsa skriver:

    himla tjusig vagn!

  19. raquel skriver:

    åh , den är ju vacker alltså!
    och gud vilken söt liten unge du har <3
    kram

  20. Elin skriver:

    Mycket fin barnvagn. Någon sådan vill jag också ha i framtiden när jag får barn. Hoppas att du har haft en bra dag.

  21. Jeanette skriver:

    Den är ju helt underbar!

Kommentera

