Små franska med nutella

Jag gav mig in i leken igen och bakade franska chokladmacarons med Nutella-fyllning. Mums vad gott det blev! Fler borde våga baka macarons och bryta kanelbulle-lunket. Receptet hittar ni här.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Små franska med nutella

  1. Jag har också testat! Gjorde citronsmak och rossmak. Mmmmmm <3

  2. skogskojan skriver:

    Himmel så smarrigt! Tror att folk är lite skraja över att de måste bli så himla perfekta. Pssst vill du veta en hemlis? Jag har aldrig smakat en endaste liten macaron. Får nog till att baka nu när du tipsat!

  3. Karoline skriver:

    Åh så goda de ser ut! Blir helt galen sugen på kakor nu!!! Jag har gjort macarons två gånger men de blir inte alls så släta och fina som de ska va. Men sega och goda däremot :)

  4. Susanna skriver:

    Hur bakar man dem? Är det omständigt?
    Kanske vore något för sommarens kalas..

    • Madeleine skriver:

      man vispar först äggvita med florsocker, sedan blandar man i mandelmjöl och andra gottigheter och in i ugnen. sedan gör man en smörkräm och lägger mellan kakorna! gott!

  5. Marcela skriver:

    De ser veldig gode ut! Jeg skal prøve å bake dem snart :)

  6. Sara skriver:

    Har inte smakat macarones, måste göra nån gång

  7. Emmas husbestyr skriver:

    Jag ska våga alldeles snart! :)

  8. Maria skriver:

    Fika imorgon?

  9. Fröken Hulda skriver:

    Ser ju farligt goda ut…

  10. kajsa skriver:

    mmm, de ser så himla goda ut!

  11. Sirius skriver:

    Haha jag åt faktiskt färska bullar idag, så gott! :) jag gillar inte macarons. dom _ser_ goda ut men är det inte. inte de ja smakat iaf. (ärligt så blev jag faktiskt väldigt besviken) kanske borde testa baka själv någon gång. får väl kika på ditt recept :)

  12. saralovisa skriver:

    Men så sanslöst gott!!!:)

  13. mintekopp skriver:

    De där ser ju bara ljuvligt goda ut. Har inte riktigt vågat mig på att baka sådana ännu, men snart så :-)

  14. Martina skriver:

    Åh, var det svårt? Jag är så sugen på att försöka men jag är kass på att baka. Jag lovar att jag kan misslyckas med chokladbollar, haha!

    • Madeleine skriver:

      inte alls så svårt. vill man på dem perfekta så får man nog pröva några gånger innan de blir släta och fina. men alltid värt att pröva!

  15. elly skriver:

    gud så gott! jag har haft en vän från göteborg på besök i helgen, och igår köpte vi ett dussin minicupcakes från cupcake sthlm. vi kollade på film hela kvällen och drack vin och åt bruschettas och cupcakes. den som hette fäbodjäntan var förförisk!

  16. Malin skriver:

    Mums! Åh jag ska nog allt våga min på det snart också!

  17. Lisa skriver:

    ser smaskens ut och tjusiga!

Kommentera

