Påskfint

Påsken är som sagt min favorithögtid! God mat, gott godis, fina färger, vår och blommor som håller på att slå ut. Och nu har jag gjort det lite påskfint hemma hos oss! Påskliljor brukar vara billigt och blir riktigt fina på matbordet.
Pelargonerna får vara i krukor med gula prickar på. Choklad och marsipanäggen får vara i en tjusig skål av pressat glas.
Och ett påskträd som är gjort av björkris och fina ägg!
Och mycket mer än så behöver man inte göra för att få det påskigt hemma hos sig. Tycker nästan vi har det påskpyntat året runt för att vi älskar pastellfärger och kaniner så mycket!
Det här inlägget postades i Husmor ger tips. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Påskfint

  1. Karoline skriver:

    jag älskar också påsken! (och julen och alla andra högtider)! Men det är något speciellt med påsken. Tror det kan vara årstiden – att den ändras, färgerna och allt det goda!
    Tack för en underbar blogg!
    Kram

  2. Marcela skriver:

    så koselig pyntet er hjemme ditt! treet med egg var skikkelig fint! :)

  3. Sara skriver:

    Det är fint att ha en högtid i pastell.

  4. Amanda skriver:

    Så fint! Älskar färgerna!

  5. skogskojan skriver:

    Nämen så fint ni har det! Jag älskar oxå påsken. Hade satt fram emot att komma hem till Kalmar och mamma&pappa. Men jag åkte på att jobba istället. Må så vara. Ska pynta ändå minsann!

  6. Sirius skriver:

    Vilka fina ägg! Så söta med prickar….och ganska söta är ju också marsipanäggen, mums!

  7. saralovisa skriver:

    Åh så otroligt underbara färgklickar i hemmet! Påsken är verkligen ljuvlig!

  8. Lovis skriver:

    Tjusiga ägg i riset hörru!

  9. Emmas husbestyr skriver:

    Så fint! Ska nog ta mig för att pynta lite här hemma idag! :)

  10. Linnéa skriver:

    jättefint & påskigt!

  11. Matilda skriver:

    åh vad fint! jag älskar påskdekorationer och har alltid gjort, ändå brukar jag aldrig göra påskfint hemma själv… dumt!

  12. Anna skriver:

    vanligtvis är jag inte jätteförtjust i påskpynt, annat än i färgerna. men du pyntar verkligen fint!

  13. Klara skriver:

    Det prickiga äggen var ju jättesöta! :-)

  14. Maria skriver:

    Så fint! :)

Kommentera

