Påsk!

Igår var det ju skärtorsdag och påsken kunde äntligen börja på riktigt! Jag gjorde Janssons frestelse med ansjovis till påskbordet. Burken var lite finare än fiskarna så den fick bestämt vara med på bild. Och jag älskar att den matchar min blogg-header!
Påskbord är så gott.
Eftersom vi inte fick besök av några påskkärringar så fick vi äta upp allt godis själva. Inte för att det gör mig nåt!
Lillan hade tydligen varit väldigt snäll detta året för hon fick två ägg av haren! Med bärmos, kläder och kaniner. Kinderägget åt hon upp i nafs och lyckades sätta ihop överraskningen på två röda. Närå, skojar bara. Glad påsk på er!
Det här inlägget postades i Mat och dryck. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Påsk!

  1. Anna skriver:

    Åh vad smarrigt och fint! :)

  2. Sara skriver:

    Glad påsk, väldigt fin ansjovisburk!

  3. agnes skriver:

    hihi, ägghalvorna är typ det bästa på hela påskbordet :P påsk-kram!

  4. Heléne skriver:

    Glad påsk fina du!

  5. Malin skriver:

    Jag är rädd för att alla små påskkärrningar och påskgubbar har blivit bortförda av utomjordingar eller något ännu värre! De blir bara färre och färra för varje år, det skrämmer mig.

    Glad Påsk!

  6. Ann-Louise skriver:

    Vilka gullig saker att fylla påskägget med! :) Min lilla Vera fick majskrokar i sitt, vilket hon glatt åt upp.

  7. Amanda skriver:

    Svar: Tack så mycket! :)

Kommentera

