Kryddiga moln

När man tänker efter så kan ju vem som helst odla sina egna grönsaker och kryddor! Även de som bor i lägenhet och inte har tillgång till en trädgård. Vi har basilika, persilja, paprika och chili i våra krukor. Ställ bara växterna i ett soligt fönster och vattna ungefär varje dag så kommer det upp godsaker.
Namn-molnen gör du lätt genom att klippa ut ett moln ur ett pappersark och sedan skriva vilken sort det är. Sedan tejpar du fast molnet på en blompinne och sätter i. Färdigt!
Det här inlägget postades i Husmor ger tips. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Kryddiga moln

  1. skogskojan skriver:

    Ruskigt tjusigt! O du, loppissafari låter som en grym plan!

    • skogskojan skriver:

      Vet du. Insåg att det var en annan Madeleine som föreslog loppis-safari. Så jag understryker att molnen var tjusiga och att kryddor är gott istället ;)

  2. jennifer skriver:

    Jag och min sambo odlade paprika förra året, vi fick 3 små röda golfbollar som smakade helt gudomligt gott!

  3. Catarina skriver:

    Det var en bra idé! Jag har tyvärr inga gröna fingrar alls men att odla kryddor kanske funkar *hoppas* tack för tipset! Ha en bra kväll!

  4. Skitfint ju!
    Jag odlade en hel massa paprikor och chili förra året, men hjälp vilken plats de tog! Men de blev finfina gåbortpresenter :)

  5. Hanna skriver:

    Men åh, fint!

  6. Maria skriver:

    Egenodlad basilika är ju något av det godaste som finns!

  7. Malin skriver:

    Men åh vad fint!

  8. Eleonore skriver:

    Åh detta är ju min dröm, ha egna små krydd och grönsaksplantor! :)

  9. Maria skriver:

    :) jag kan bara drömma om att få en sån.

  10. Emma Axelsson skriver:

    Fina skyltar! och gott med en massa färska kryddor!

  11. mintekopp skriver:

    Så fint och fiffigt! Jag tror bestämt att jag snor den ideèn :-)

  12. Matilda skriver:

    Så sant! Jag började sätta basilika och persilja, och när jag upptäckte hur busenkelt det var kunde jag inte låta bli att odla paprika, chili, vitlöksgräs och avokado också, samt lite skott från vanliga krukväxter. Och nu börjar jag grubbla över var jag ska göra av alla plantor, för mina köksfönsterbräden är helt överfyllda… Tror jag tjyvar din idé lite och gör små lappar till dem. Himla fint!

  13. Åh himlans fiffigt! Det är jättekul med sånthär ju. Borde jag också börja med!

Kommentera

