För sent för Edelweiss

Jag och min familj har varit borta ett tag och njutit av månaden maj i Stockholm. Varit på en liten semester och träffat många fina vänner. Det är snart ett år sedan vi flyttade. Tänk vad tiden går. Klyschan nummer ett men ack så sann. Staden som var min i fem år. Det var som en bok jag lånade på biblioteket, som jag prövade men lämnade tillbaka. Det spelar ingen roll vart jag bor. Bara jag har min älskade familj nära mig. Det är där mitt hem är. Vi kan bo vart som helst.
Men jag saknar verkligen mina kompisar i storstaden. Det är himla tur att det finns tåg.
En grej till. Tydligen är det någon kotte som har ägnat sin tid åt att skriva tråkiga kommentarer på bloggen. Tänka sig. Jag som skriver en ganska harmlös blogg. Nu har personen även skrivit bittra kommentarer på andra bloggar och utger sig för att vara jag. Det är läskigt och obehagligt. Så nu gör vi det klart för alla att om det är någon som har fått en konstig kommentar på sin blogg och det står att den är från mig så kan ni vara säkra på att det inte är jag som har skrivit den. Jag lägger inte min tid på att vara negativ. Kanske är detta något man måste lära sig att leva med när man har en blogg men jag vill inte det.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till För sent för Edelweiss

  1. Malin skriver:

    Men fy vilken hemsk sak att göra! Att folk bara orkar. Vad fint annars att du har haft en bra liten mini-semester :) För övrigt var den första bilden urfin! Rosa hus med vita knutar alltså, åh.

  2. Marcela skriver:

    Godt at du er tilbake igjen!

    Argh, det fins så mange personer som har ingenting bedre å gjøre enn å skrive sånne kommentarer, vettu! De burde få seg et liv! Gå ut og nyte sola, liksom! Ikke bryr seg om det, Madeleine, vi vet at du skriver ikke sånne kommentarer. :)

  3. ”Home is where my heart is” Så fint tycker jag.

    Tråkigt med kommentarerna, så onödigt.
    Ta hand om dig!

  4. Fröken Hulda skriver:

    Instämmer…. Grrrr….. varför kan folk inte lämna en ifred och låta en blogga fritt? Ska man verkligen behöva hitta en blogg som man kan låsa och bara bjuda in vissa? Ursäkta uttrycket… men i helvete heller. Bloggandet ska va fritt.
    Styrkekramar från Småland

  5. Sara skriver:

    Men fan vilken obehaglig människa! Hoppas den ger sig.
    Fina bilder alla fall!

  6. Maria skriver:

    men fy fasen, vem gör nåt sånt? du skriver ju inte precis något provocerande uyan har ju typ världen sötaste blogg. fy sjutton.

  7. Emmie skriver:

    åh, det där är så hemskt tråkigt, sorgligt och läskigt på samma gång, med kommentarerna. usch.

    ljuvlig bild högst upp!:)

  8. lisa skriver:

    fy vad trist :( kram på dig

  9. Madeleine skriver:

    tack för era fina kommentarer, det är ju dem som gör det kul att skriva här!

  10. Heléne skriver:

    <3

  11. Lycke skriver:

    Bra skrivet, bra du gjorde det…nu kan det bara grönska i fortsättningen..eller hur!
    många kramar Lycke

  12. Johanna skriver:

    Det är så himla typiskt folk är inte kloka. Jag är iallafall glad att du är tillbaka!

  13. Johanna skriver:

    Den finns att köpa på indiska, finns i två färgställningar till. så himla värt de 225 kr den kostar. Pryd din cykel och gör kalmar lite finare :)

  14. Klara skriver:

    Äh, vad är det för fel på folk!? :(

Kommentera

