Vildblommor

Äntligen slår blommorna ut på riktigt! De finaste blommorna är ju dem man hittar i trädgården eller på promenaden. Jag har blivit lite smått galen i lupiner, prästkragar, gullvivor och syrener.  Vad är er favorit?
Idag ska vi besöka Kristianopel som ligger vid havet i Blekinge. En söt liten by med små hus, rosträdgårdar och en lanthandel. Jag drömmer om ett torp där. Snart ska ni få se varför!
Det här inlägget postades i Frukost. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vildblommor

  1. Jorunn skriver:

    Vildblommor är så fint! Jag älskar lupiner, ängabollar, förgätmigej… Tyvärr är jag allergisk mot dem så jag kan bara titta på dem på håll.. Så synd eftersom det är så fint att ha i en vas hemma.

  2. LisaMarie skriver:

    Syrener är finast ^^

  3. Emma skriver:

    Åh Kristianopel, bästa sommar-mys-stället ju! Torp där vore fantastiskt. Ha en mysig dag med familjen! Här blir det gatufest på Andra Lång.
    Ser fram emot att ses nästa vecka!

    Apropå blommor: Kolla in Kungsängslilja, en supersöt rutig(!) blomma

  4. Fantastiskt! Och att det dessutom är gratis! Jag är svag för syrener & lijlekonvaljer.

  5. Marcela skriver:

    fine blomster:) jeg har ikke en favoritt, alle blomster har jo sin sjarm! hehe

  6. Sara skriver:

    Åh de är ju så fint med egenplockat! Och syrener doftar ju så sött.

  7. Julia skriver:

    Tack för fina ord! Jag bor ganska nära Kristianopel. Gör du också det eller är ni på utflykt? Där är så vackert! Jag brukar åka med flickornas gamlafarmor Vera till Rosengården där. Så fint!

  8. Julia skriver:

    Ha! så lustigt. Jag gick i skola i Torsås några år. Dessutom ringde jag en kvinna som har en butik där idag. Hon ska sy en klänning till mig. Min mamma bor i Brömsebro. Där är jag varje helg. Världen är liten! Fröken ö är verkligen värt ett besök. och japp den ligger i växjö. Jag hittade aldrig till retrobutiken i Kalmar i går. Fast jag antar att det var stängt ändå. Får bli nästa gång!

  9. Emmie skriver:

    åh, syréner är nog min favorit, jag älskar doften!!

  10. Maria skriver:

    åh det är ju inte långt ifrån mig :)

Kommentera

