Kristianopel, mitt rosa drömhus med vita knutar och rosor som heter saker som Penny Lane

Igår var vi på en liten utflykt till Kristianopel! Finare by får man leta efter.
Rosenbuskarna blommade.
Jag hade på mig en prickig klänning och kammat håret dagen till ära! Det ni.
Vi gick till det finaste huset i byn. Ett stort rosa drömhus med vita knutar och stor punschveranda.
Där har de nämligen en rosengård som är öppen för alla som är nyfikna. Det finns hur många sorters rosor som helst och det bästa av allt är att alla är till salu!
Tyvärr hade rosorna inte börjat blomma än så vi underhöll oss med att titta på deras roliga namn och föreställde oss hur de kommer se ut när de ploppar fram! Denna rosen hette Penny Lane, bara en sådan sak!
Det fanns även en liten affär med pastelligt porslin och burkar med rosor på.
Och hur mycket pelargoner som helst!
Hej mitt drömhus!
Jag har varit i den där rosenträdgården så många gånger att jag kände mig nästan som hemma.
Vi gick vidare och tittade på andra hus med blå dörrar och vildvuxna trädgårdar.
En lanthandel som är hämtad från 50-talet.
Ett kilo knäck tack!
Sedan avslutade vi rundan med citroncheesecake och kaffe på fiket Sött och Salt. Fin lördag på ett härligt sommarställe!
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Kristianopel, mitt rosa drömhus med vita knutar och rosor som heter saker som Penny Lane

  1. lisa skriver:

    åh underbara bilder och affär, älskar porslinet!

  2. Lovis skriver:

    Så härligt! Tror jag har en likadan klänning som du :)

  3. Sara skriver:

    Himla fin lanthandel, älskar att gå runt och kika på gamla snirkliga trähus

  4. Cecilia Martinsson skriver:

    Jättefina bilder Madde!

  5. Maria skriver:

    Men åh vilken nostalgi. Sött och salt och rosenträdgården och den lilla butiken! Där finns även en loppis undan gömd på en liten gatan visade en vän till mig för ett tag sen :). Sha jag bor i Karlskrona så det tar väl en 40 minuter med bil ungefär. Nån gång per sommar brukar vi nog åka dit :)

    Och tack så hemskt mycket för din fina kommentar om armbanden :)

    • Madeleine skriver:

      åh vart ligger den lilla loppisen? den måste jag ju besöka nästa gång jag är där. tänkte åka dit igen när jag rosorna blommar!

  6. LisaMarie skriver:

    Åh det låter helt underbart, och husen är underbara de med!

  7. Emma skriver:

    hej hopp! jag säljer skor och kläder på min blogg, ta dig gärna en titt :)

  8. tinajo skriver:

    Superfina bilder – och en punchveranda hade inte varit fel! :-)

  9. Lisalull skriver:

    Åh hemtrakter! Vill till Sött & Salt typ nu =)

  10. martina skriver:

    men åh vilken fin lanthandel! skulle hitta på ursäkter för att få gå och handla där varje dag :)
    Ja du, tänk om man var ekonomiskt oberoende och fick bygga ihop sitt drömkök! nu får man ta en liten bit i taget…skulle vilja ha köksluckorna du hade i kransen!

  11. Al skriver:

    oh va fint !

  12. melissa. skriver:

    såå mysiga bilder!

  13. Matilda K skriver:

    Ser hur fint ut som helst-ett riktigt smultronställe helt enkelt!

Kommentera

