En lördag i bilder

Lördag. Veckans bästa dag spenderades i en ny saluhall och hemma med fint sällskap och god mat. Saluhallen på Esplanaden i Kalmar var bara en dag gammal och man fick provsmaka choklad, ostar, korvar och lukta på blommor. Jag älskar saluhallar! Det är som en affär fast med puls och liv.
Och ingen saluhall utan härliga dofter. Rosmarin är min bästa krydda!
En pralinälskares dröm.
Efter en stund på stan gick vi hem. Här ser ni vårt sovrum. Kanin samsas med basilika och en obäddad säng.
Mina älskade klänningar är hundra gånger bättre än tavlor.
Vi åt macarons som jag hade köpt på fiket. De försvann lika snabbt som när man säger blåbärspaj.
Sedan kom Maja och Tobias på middag. Vi grillade, tittade på fotboll och pratade om den speciella känslan man får när man äntligen hittar fyndet på loppis, om musik vi lyssnade på när vi var 16 år och om vänner som flyttar till Skottland.
Till efterrätt åt vi glass, jordgubbar och grädde på finporslinet. Majas mamma kom också och hälsade på efter ett tag och vi satt och pratade tills klockan blev sent. Då var det dags att vinka hejdå och säga godnatt till den fina lördagen!
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till En lördag i bilder

  1. Carita skriver:

    Men herrejisses vilken magisk blogg.

  2. L. skriver:

    Älskar den turkosa klänningen på väggen! Så himla fin!

  3. Rebecca skriver:

    detta är det finaste jag sett. wow. dina klänningar är det finaste jag sett.
    sv: åh, ja de är hur fina som helst.

  4. Malin skriver:

    Vilken himla fin lördag! Urfina bilder, som alltid! :) Och de där pralinerna alltså… Åh.

  5. Emelie skriver:

    Vilka fina klänningar du har! :)

  6. Maria skriver:

    åh härligt dag! :)

  7. Amanda skriver:

    Sv: Sådana fina ord från en fin flicka! Jag tackar!

  8. Malin skriver:

    Svar: Åh, det låter superfint! :)

  9. tinajo skriver:

    Älskar saluhallar, så himla mysigt att strosa runt där! :-)

  10. malin/lokalresan skriver:

    Ja, det som är bäst med saluhallar är nog dofterna tycker jag. I en mataffär verkar det inte få lukta det minsta, utan ska bara vara så kliniskt som möjligt – lite tråkigt.

  11. så otroligt fint att ha klänningar hängandes sådär som konstverk på väggen!

  12. lisa skriver:

    åh så fint!

  13. Lovis skriver:

    Ja, åh färska kryddor! Håller verkligen med dig!

  14. Lycke skriver:

    Ååå vilka underbara klänningar! Hade jag så fina skulle de också hänga på väggen! Önskar vi hade saluhall, saknar det från när jag bodde i Göteborg ett tag. underbara bilder!
    Tack för dina ord hos mig! Visst är det mitt kök. Det är en porslinsblomma som slingrar sig överallt, har tagit över hela lampan också :) Älskar porslinsblommor för de överlever alltid och ramar in så fint. Ja, visst var det gott med vimplarna runt studsmattan, nu retar jag mig inte alls. som ett litet minitivoli i trädgården, I like..

    Kramar Lycke

  15. Beatrix skriver:

    vilka alldeles underbara klänningar, alla tre!

  16. Emma skriver:

    Dunderfint inlägg!!

  17. matilda skriver:

    åh. så himla fint. dör lite

  18. June skriver:

    Herlige bilder, ser ut som en fin dag! :)

  19. M skriver:

    Härliga bilder!

  20. hanna skriver:

    tänk att du bor i samma stad som jag! jag var också där på öppningsdagen och köpte med mig choklad hem. jordgubbsdröm, mint- och saltlakritschoklad närmare bestämt! mmm..

Kommentera

