Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar

Igår var jag hemmafru och bakade en citronpaj med lemoncurd och hallonmaräng. Det kändes som en perfekt syssla när det är regnigt och blåsigt ute. Baka och lyssna på radio. Den tog lite mer än två timmar att göra med ungefär 50 olika steg. Men oj vad god den blev! Om man har mycket tid och tålamod till övers någon dag så hittas receptet här. Till pajen passar kaffe med grädde alldeles förträffligt. Precis som kärlek och kyssar.
Gösta Jonsson – Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar

♫ ♪

Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar

  1. Viktor Krantz skriver:

    Vilka fina bilder! Och kakan ser smarrig ut!

  2. Malin skriver:

    Åh vad gott det ser ut!

  3. Angeliqa skriver:

    Det ser himla gott ut!

  4. hanna skriver:

    mums! själv har jag bakat kokosbollar idag vilket görs i typ tre steg men goda de också :)

  5. lisa skriver:

    åh så gott det ser ut!:)

  6. L. skriver:

    Åh vad gott! Jag bläddrade förbi den när jag kollade igenom Leilas bakbok idag, men för mig blev det en blåbärspaj!

  7. Linda skriver:

    Det såg helt underbart ut! Sån paj är det absolut bästa jag vet. Hoppas din helg var fin.

  8. Susanna skriver:

    Men, din kopp är ju vit! Det har jag aldrig sett föriut. Grymt!

  9. åh, underbara kaffekoppar!

  10. Kajsa skriver:

    åh, vilken himla fin paj. ser så god ut!

  11. Sara skriver:

    Haha vilken käck sång! Och så fint du dukat opp

  12. Beatrix skriver:

    den ser galet god ut!

  13. Maria skriver:

    Tackar för att du spontan-tittade in i butiken idag! Och med take-away kaffe! Du är sååå välkommen fler ggr! Kramis

  14. evelina skriver:

    Hejsan! Jag har gett dig en Liebster blogg ♥-award på min blogg. =) Hoppas du blir glad och vill skicka denna vidare.

  15. evelina skriver:

    Det vet jag faktiskt inte. Jag kollade inte så noga om antal läsare. Jag delade bara ut till dem jag ville. ;)

  16. Emma skriver:

    Åh det där ser hemskt hemskt gott ut!

  17. Ulla skriver:

    Citronpaj är så gott och med hallonmaräng, som en dröm. Mums. Även dukningen är som en dröm. Den ska jag nog baka till midsommar…Tack för kommentaren om lampan, den blir nog lite fin tror jag.

  18. Malin skriver:

    Det där se lite gudomligt ut!

  19. miriam skriver:

    men gud så fin tårta!! måste testa och göra den till midsommar

  20. mintekopp skriver:

    Nämen du vad den såg god ut!!

  21. Oskar Berg skriver:

    Alltså Madde, denna ser helt galet god ut! Detta ska jag ge mig på nästa vecka :)

  22. raquel skriver:

    vilka underbara bilder! tänker liksom lite ”där vill jag vara nu” när jag ser dem
    ps , vilket perfekt bakverk , den där halloncitrontårtkakan!

  23. Nadja skriver:

    Men ah! Hur gott såg inte det där ut?!

Kommentera

