Sommarens söta

Jag har nog fikat lite mer än vad som är socialt accepterat. Men det hör ju sommaren till, säger vi. Jag har hittat ett bra recept på en sjukt god jordgubbstårta. Med jordgubbsmousse och vitchokladkräm. Ni hör ju. Det är så gott så man kan knappt förstå! Jag blev tipsad om systrarna Eisenmans bok Sommarens Söta av min vän Evelina. Där hittade jag denna tårtan. Eftersom min tårtbotten inte blev så hög så gjorde jag ingen vaniljkräm men däremot blev det en dubbel sats av chokladkrämen så den täcker hela tårtan. Perfekt för ett stundande ettårskalas om en månad! Då kan vi snacka tårtfest med vimplar och hela baletten.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Sommarens söta

  1. L. skriver:

    Ser verkligen helt fantastiskt gott ut!

  2. Sandra skriver:

    Åh så underbart gott det såg ut!

  3. malin/lokalresan skriver:

    Låter hur gott som helst! Och man får fika mer än vad som egentligen är brukligt på sommaren.

  4. Gila skriver:

    Härliga tallrikar i gult, lite fyrkantiga…Upsala Ekeby? Tårtan ser riktigt smarrig ut!!!

  5. fint! deras böcker är verkligen helt underbara. allihop.

  6. Villa Viola skriver:

    Åh. Vilken ljuvlig tårta. Så här i sommar- och semestertider får man fika hur ofta man vill. Nästan iallafall.

  7. Emelie skriver:

    Åh, det både lät och såg supergott ut!

  8. Kajsa skriver:

    åh, den där tårtan ser ju fantastiskt god ut!

  9. Katarina skriver:

    Somrigt sött! Mycket tjusigt!

Kommentera

