Inspiration: Elisabeth

Bilder från Fine Little Day.
När jag var liten så ville jag bli detektiv. Precis som Ture Sventon så skulle jag äta temlor och lösa konstiga mysterier och åka runt på mattor. Men inte nödvändigtvis läspa. Så när min skolfröken frågade alla barnen i klassen vad de ville bli så sa jag som det var. Jag skulle bli detektiv, med rätt att snoka. Jag fick det berättat för mig att det jobbet existerade inte längre. Polisen skötte ju allt det där nuförtiden. (Inte kunde jag i min värld förstå att Ture skulle sluta sitt jobb som snokare för att istället bli speaker till Sveriges mesta matprogram).
Om jag inte kunde bli detektiv så var konstnär nummer två på listan. Efter många år så utbildade jag mig till Art Director med en läggning åt illustratör-hållet. Och så upptäcker jag Elisabeth/ Fine Little Day. Hon är så underbar så jag blir knäpp. Lovisa Burfitt har fått konkurrans om tronen på mitt idol-altare. Allt med henne är fantastiskt: hennes blogg är magisk, hennes illustrationer är helt makalösa och hennes plus vännernas hem är så fina.
När jag blir stor vill jag bli som Elisabeth. En formgivare som äter temlor låter inte heller dumt tycker jag.
Det här inlägget postades i Inspiration. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Inspiration: Elisabeth

  1. Amanda skriver:

    Vilken himla fin blogg! Den ska jag börja följa! Kul att ha såna grejer man ville bli när man var liten, jag ville bli sjöjungfru och min syster ville bli prinsessa.

  2. skogskojan skriver:

    Ouuff! Är det verkligen lagligt att bo såådär fint?! Här ska in och läsas! Jag ville bli krokodilskötare när jag var liten. Jag var helt övertygad om att de skulle känna att jag var deras kompis och inte bitas. He.

  3. Linnéa skriver:

    oj, vilka inspirerande bilder! så himla snyggt!

  4. Maria skriver:

    Åh jag ville med vara som ture sventon när jag var liten! han var min största idol :)

    aha, så du är art director? :) vad spännande

  5. sofia skriver:

    fina bilder du valt! elisabeth är lite av min idol med.

  6. Jessica skriver:

    Alltså molnet ovanför soffan – åhåhåhå!
    Ser ut som att soffan drömmer eller något sånt, sagolikt fint alltihop nu ska jag allt kolla in vad det här är för fantastisk människa!

  7. Elisabeth skriver:

    Madeleine, åh tusen tack för de snällaste ord! Rörd och glad :)

  8. Lova skriver:

    Nu har jag läst hela din blogg och blivit sjukt inspirerad att köpa stringhyllor, baka, köpa vintage-klänningar och bara njuta av allt som är fint. Tack.

  9. Lycke skriver:

    oj vilka underbara bilder, måste absolut kika in där! tack för tipset! alltid så underbart fint här hos dig. känner att tiden inte riktigt finns här, när hela huset fullt i folk hela tiden :) semester ”””
    nog alltså därför jag bara skriver om nätterna just nu * men sommaren är så ljuvlig här, vem har tid att sova!
    kramar om, Lycke

Kommentera

