Gotland del 3: Godisbutiken

En dag åkte vi till Visby. Där finns en karamellbod som är inspirerad från godisbutiken i Pippi Långstrump. Den var himla fin med gamla kakburkar, godis i alla möjliga färger, polkagrisar hängandes i taket och fina chokladskyltar. Helt enkelt ett måste när man är i Visby. Synd att man inte har guldpengar och kan plocka ostbågar och kolasnören hur man vill för att lägga i en stor papperspåse. Det hade ju varit drömmen.
Det här inlägget postades i Inspiration. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Gotland del 3: Godisbutiken

  1. Linnéa skriver:

    åh, det där stället är så himla fint och charmigt!

  2. sofia skriver:

    så mysigt det ser ut!

  3. Emelie skriver:

    Åh det ser helt fantastiskt ut! Dit vill jag åka!

  4. Karoline skriver:

    paradise!!! vilket underbart ställe:

  5. Martina skriver:

    Men jag dör va fint! Den butiken har jag missat…lär kolla in den nästa gång man e där :)

  6. Lycke skriver:

    Underbart!! älskar sådana där! och tack för orden. blir så glad jag! kallt idag, men vi kramas extra hårt och tittar på fina godisbilder..

    om, Lycke

  7. Jonna skriver:

    MEN DET ÄR JU PIPPIS RIKTIGA GODISBUTIK! Pippi spelades ju in i Visby och det är i JUST den butiken som hon och de andra hade den legendariska godisorgien. Himla fin är den.

  8. Heléne skriver:

    Haha! Den butiken har jag jobbat lite i! Den är väldigt fin. Det var en sommar för länge sedan, men den ser ut som jag minns den.

  9. Beatrix skriver:

    det var nog den finaste godisbutiken jag någonsin sett!

  10. tinajo skriver:

    Så underbart – där hade jag kunnat äta bort några timmar helt klart! :-)

  11. Lisa skriver:

    åh vad mysigt!

  12. evelina skriver:

    Oh där har jag handlat några gånger. Underbar godisbutik!!!

  13. mintekopp skriver:

    Alltså underbaraste!! Där skulle jag lätt kunna spendera några timmar :-)

  14. Carro #10 skriver:

    Hej! Det är jag som driver Karamellboden och blir jätteglad över alla fina bilder du tagit. Galet nog har jag följt din blogg länge eftersom jag gillar din stil och bilder så mkt,och blev så otroligt glad när jag såg min affär helt plötsligt :) kul!

Kommentera

