Ett år!

Kan ni förstå att vår lilla skrutt har fyllt hela ett år! Hon blev ett måndagsbarn. Hon var så önskad och välkommen. Och nu är hon ett helt år. Det har varit det bästa året i mitt liv men också det mest omtumlande. Att få en liten bebis är inte så lätt alla gånger men ack så värt det!
Vi hade ett litet kalas för Tuvan med släkten. Och födelsdagstårta förstås. Födelsedagsbarnet med pappa och Lucas.
Så himla fin och magisk dag!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Ett år!

  1. Susanna skriver:

    Grattis till stora tjejen!
    Och så mysigt ni verkar ha haft det.

  2. L. skriver:

    Åh Grattis! Dedär stora silkespappersbollarna i bild ett, var hittar man sådana? De är så fina!

  3. Linnéa skriver:

    hon är så söt! och vad tårtsugen jag blev nu!

  4. sofia skriver:

    grattis till henne!
    så himla fint kalas, jag älskar att fylla år o få ha kalas. kom bra o tänka på det…

  5. Malin skriver:

    Hipp hipp hurra för henne! :)

  6. Maria skriver:

    Åh grattis! Hon är så otroligt söt :D

  7. martina skriver:

    Grattis!
    Du Madde, hur har du gjort pappersbollarna?

  8. Magda skriver:

    Åh, grattis till den lilla tjejen! Vilka fina tårtor hon fick.

  9. Madeleine L skriver:

    Vad kul att den lilla är hela 1 år nu!
    jag har följt din blogg ett bra tag nu och det är första gången jag skriver en kommentar till dig. detta fick bli första gången för jag blev så intresserad av att veta mer om när du blev gravid och hur det var. Din blogg började ju efter Tuvas födelse så det är ju kanske inte så konstigt att du inte har skrivit om det direkt. Men har du inte haft en blogg förrän denna blogg? det känns som att du måste ha haft det?! :)
    I annat fall så är jag nyfiken på att höra mer om tiden som gravid. Jag är lika gammal som du och jag tycker att det känns så häftigt att du har en dotter och visst, det är inte speciellt ungt att skaffa barn vid 24-25 års ålder! inte så. Men det känns inte så himla vanligt heller. jag är väldigt sugen på att skaffa barn men har inte börjat med mitt yrkesliv ännu direkt så det vill jag iaf påbörja först!
    berätta gärna om du känner för det! :)

    • Madeleine skriver:

      Hej Madeleine! Snyggt namn. Kul att du skriver till mig! Blir alltid glad av kommentarer. Jag har haft lite småbloggar innan, men mest random och på skoj. Ingen som har varit lika rolig att skriva som denna. Min blogg började när jag blev föräldraledig. Tuva var väldigt liten och sov mest om dagarna. För att hålla kvar min kreativitet så fortsatte jag att fota och började lägga upp på bloggen. Det är ganska ovanligt att få barn vid 25 års ålder i Stockholm, där vi bodde i fem år innan vi flyttade hit. Det är mer vanligt i Kalmar; de flesta av mina vänner har barn här. Jag hade precis slutat skolan innan vi fick vår lilla så jag tänkte att karriären kan jag ju faktiskt ta efter mammaledigheten. Så om du verkligen vill få barn nu så är karriären inget hinder för det går det ju alltid ta upp sen! Mitt år som mammaledig har varit det bästa året i mitt liv. Samtidigt ska det bli kul att börja jobba nu, man blir peppad! Hoppas att du har fått svar på dina frågor. Du har verkligen en jättefin blogg! Puss och kram

  10. Lisa skriver:

    smaskens med tårta! :)

Kommentera

