Loppisfynd

Ni kan ju tänka er att jag har varit på en hel del på loppisar i sommar. Mest i trakterna men även på Gotland som är verkligen ett loppisland! Trevåningskakburken hade jag letat efter länge så lyckan var total när den äntligen blev min.
Ljusstaken köpte jag för femton kronor och burken fyndade jag för en tia. Om jag minns rätt så är det en gammal burk för Marianne-godiset. Det turkosa fatet är gjort av pressglas.
Men mest glad är jag för världens sötaste peppar och salt-kar som föreställer små fåglar. Inte så praktiska men rackarns söta. Fatet heter Rut, passande nog. Mer loppisfynd kommer!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Loppisfynd

  1. evelina skriver:

    Men så glada fynd! =D

  2. Lilla familjen skriver:

    Vilka vackra ting ! (:

  3. martina skriver:

    Randiga burken, bara så fin!

    Ja, gör det :) Hade varit vackra att ha på Astrids namnfest som vi ska ha om några veckor.
    Jo, tack vi mår prima. Hur är det med er neröver då?

  4. skogskojan skriver:

    Tjusigt! 3våningsburken är ju så läcker. Jag fyndade en likadan Marianneburk fast en röd, sist jag var hemma i Kalmar. Lycka!

  5. Emmeline skriver:

    Tjusigt värre!

    Tack för tipsen!
    Kram

  6. Sara skriver:

    Det där med mariannen stämmer, för vi har en sådan fin burk hemma som vi fick fylld med såna karameller för något år sedan

  7. Karoline skriver:

    Ooo så fina saker! ser fram emot att se de andra också :)

  8. Kajsa skriver:

    Fåglarna var ju supersöta!

  9. nämen så söta fåglar! jag undrar om de är likadana som de jag har. jag tror det. isåfall är de från lagerhaus från början :)

  10. Lisa skriver:

    åh så fina ting! jag har fyndat en hel del i sommar jag med! :) loppisar är grejen! ;D

  11. Malin skriver:

    Ljuvliga fynd!

  12. saralovisa skriver:

    WOW VILKA FÖRNÄMLIGA FYND!

    Åh tack desamma raraste! :)

  13. Fröken Fynd skriver:

    Jag har en sån randig burk fast röd ;) Var på nostalgimarknad och hittade (äntligen!) en trevångingsburk. Tyvärr var den inte komplett utan den sista burken saknades så det blev inget köp. Däremot hittade jag en knäckebrödslåda i metall vilket jag också letat efter länge :D Ska fota fynden nu så de kommer ut på bloggen.

  14. Lovis skriver:

    åh såna burkar är så fina!

  15. Emmas husbestyr skriver:

    Fina fynd! ser fram emot att få se resten.. ;)

  16. Kuriosakabinett skriver:

    Men åh så fina saker du fyndat. Gillar hur allt påminner om godis:)

  17. Teres skriver:

    så himla kul, jag hittade den rödvitrandiga burken för marianne igår på myrorna, fullproppad med glaskulor!

Kommentera

