Tävling!

Eftersom ni verkade gilla papperssugrören så mycket så tänkte jag att det är er tur att få pimpla saft ur dessa rara ärtor. De är gjorda i papper och livar upp vilken vardag som helst! För att tävla så skriver du ditt allra bästa höstpepp i kommentarsfältet, bästa peppet vinner och om det är okej så kommer jag att sammanställa några av era påhittigheter i ett inlägg lite senare. Om du har en blogg så är det ett plus om du länkar till tävlingen. Det ska bli så roligt att läsa vad ni hittar på!
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Tävling!

  1. Martina skriver:

    Klart jag ska vara med och ”fightas” om de där vackra sugrören! Skulle vara klockrena till Astrids namnfest.
    Höstpepp: Jag har egentligen två höstfavoriter: 1. Man vet att det är höst när man känner behovet av att ha en filt kring sig när man sitter i soffan. Man drar upp fötterna under sig då de känns frusna där nere, ensamma på golvet. Och det är just den stunden som är så himla go. Dricka en kopp varmt te (alternativt ett glas rött), ha musik i öronen och bara njuta. 2. Halloween. Den högtiden är så sjukt höstpepp så jag nästan spricker! En orgie av orange, röd och gul överallt! Frost på morgonen, sol på dagen. Folk har en anledning till att dansa loss på dansgolven på kvällen, eller ha en Tim Burton-afton hemma. Tim Burton är ett måste på halloween :)

    Kram

  2. Lycke skriver:

    Hej hej fina!!! det här vill jag ju gärna vara med och vinna! älskar dessa sugrör. och vilka fina inlägg här nedan, du fick mig sugen på sommar igen fast jag helt ställt om till höst. älskar flaskorna. Måste få fråga var du fann den där underbara kaffekannan på hyllan mellan bersåskålar och annat!
    Mitt bästa höstpepp: spana efter en underbar höstkappa i klara färger, som får allt det grå att försvinna bort, tända ljus till varje middag och sätta upp glada ljusslingor fast klockan inte slagit Halloween ens en gång :)

    kramar Lycke

  3. Elin skriver:

    Gå på årets sista loppisar, köp en fin mugg, gå hem o baka bullar. Sätt dej i soffan framför en film, ät nybakta bullar o drick varm choklad i din nya fina mugg!
    Har ingen blogg..:(

  4. Karoline skriver:

    Jag vill jätte gärna vara med och tävla, har letat sånna sugrör i en evighet. Mina bästa hösttips är att gosa in sig i årstiden ordentligt! Alltså ungefär som man gör med advent och jul, ALLT! Om ni ska äta middag ihop med vänner, ha hösttema! Det hade vi idag med äppelstek och höstkaka till efterrätt, kläderna var även i ”höstkulörer”. Mitt andra tips är att börja peppa inför de kyligare graderna (som man egentligen bävar inför) genom att virka eller sticka finaste vantarna. Jag hade aldrig gjort det innan men det är superlätt och går fort. Sen kan man se höstiga filmer och baka bröd och gófika som man äter upp under en filt med tända ljus framför en ”höstfilm” (t.ex. Höst i new york). Älska hösten! :)

  5. Lisa skriver:

    Åh höstpepp. Drick en massa te, köp fina stickade tröjor och halsdukar att mysa in sig i. Se på gosiga filmer och tända en massa ljus, sitta i soffan med en filt omkring sig och läsa en trevlig liten bok eller dricka varm choklad samtidigt man skriver ett brev till någon fin en eller åka och hälsa på någon som gör en glad i själen.

  6. Linnéa skriver:

    Klart att jag vill sugrörs-tävla! Hösten blir peppig om man fyller den med sagor och fina barnfilmer, koppar med te och nybakat bröd, illröda löv och magisk musik, svarta kängor och stickade koftor, värmeljus och sällskapsspel, små charmiga datorspel och filtar, varma bad och hångel i regnet, höstpicknick och biomys, värmande soppor och pyssel, kanelbulle-dagsfirande och halloween-utklädnad, äppelpajsbak och nyponsoppa, museiutflykter och höstmarknader med karameller i strut!

  7. Anna skriver:

    Höstpepp:
    (ett) leta upp ett tunt löv i de vackraste färger du hittar, håll det mot höstsolen och se världen bli ett sprakande färghav
    (två) köp massor av fina ljusstakar på årets sista loppisar, införskaffa ljus i olika fina färger och tänd de när det blir mörkt tidigt
    (tre) vira fem lager halsduk runt halsen och ta med den finaste personen du vet på en promenad och sparka upp virvlande löv framför er.

    (Nej, men oj så häftigt! Du har gjort ett riktigt bra jobb med affischen.)

  8. Wesslantjej skriver:

    Suktat efter sådana sugrör i en evighet! Både till drycken och till baket..
    Jag har längtat till hösten! Den ska man inte bäva för..! Att sitta på pendeltåget/ i bilen eller bussen, lyssna på härlig musik med regnet sipprandes uatnför. Eller skippa musiken och bara lyssna till regnets smatter mot fönsterrutan!
    Eller bara sitta hemma och njuta av att de levande ljusen lyser starkare och starkare desto längre in vi kommer på året, tillsammans med det godaste våra smaklökar och magar kan sukta efter och en rykande varm kopp med en mörk och härlig smakvåg!
    Så på med raggsockorna och bunkra upp med ljusen för den underbara hösten med sin färgrika mark är här!

  9. hanna skriver:

    Slår upp ett tält i vardagsrummet, sätter på Yelle på högsta volymen i högtalarna, drar på mig gummistövlarna och festivalhoodien, bjuder in de bästa vännerna och sitter där i tältet och har hemmafestival. Sen när vi druckit upp fulölen och finvinet kryper vi ur tältet och upptäcker att ute på balkongen har de fallit gula löv och vi tycker att de är rätt ok för då får vi sitta hemma och dricka kaffe med småkakor och se alla Wes Andersons filmer om och om igen tills de plötsligt är sommar och festival på riktigt!

  10. skogskojan skriver:

    Åh vilka fina tips alla har! Jag älskar hösten, känslan av nystart, hög luft och jordiga dofter. Som när man började skolan och fick köpa nya höstkläder och ett pennskrin med luktisar i. Jag vill koka rotfruktssoppar och baka bröd. Ordna afternoonteepartys och mysa på cafeer. Börja en kvällskurs och lära mig nya språk. Gå till biblioteket och låna böcker och filmer och mysa inne regniga kvällar i soffan. Dricka rödvin och promenera på kyrkogårdar. Och när mörkret är becksvart redan klockan fem, ta älsklingen med ut och sticka handen i hans vante.

    • skogskojan skriver:

      Men det viktigaste föll ju bort. Jag vill ge spontanpresenter till alla höstdeppare och buketter av höstlöv. Det kommer ljusare tider! Jag länkar såklart finaste Madeleine!

  11. elin skriver:

    mötas av doften i dörren till en tebutik. botanisera bland allt fantastisk och få lite beslutsångest. promenera hem i sina kängor och en halsduk virad kring halsen. plocka fram pysselskrinet och göra små egna tepåsar av sitt nyinköpta te. (eventuellt kanske göra lite eget te av olika kryddor.) för att sen se ut i mörkret och plocka upp luren… för vad är väll höst utan filtar, te, levande ljus och vänner som skrattar i mun på varann.

  12. Agnes Brandels skriver:

    Mitt allra bästa höstpepp är att åka bort dit hösten är som finast. I mitt fall Paris. Där kan man sitta och smutta på varm choklad på ett café och titta på alla spännande människor och kanske fråga om vägen till loppisen på knagglig franska. Där kan man köpa hem baguette, ost och vin och sitta på hotellrummet och bli alldeles bubblig. Där är hösten som allra finast.

  13. Marit skriver:

    Mitt bästa höstpepp är utan tvekan att ställa till med en brakande och höstfärgssprakande höstfest! Jag brukar själv gå på höstfest varje år, i och med att jag har en kompis som fyller år på hösten. Kalaset har alltid hösttema och det är nog det mysigaste som finns. Hon brukar pynta hela lägenheten med gula och röda löv, löv på golvet, löv i badkaret och stora lövkronor på borden och i taket. Klädkoden är såklart höstlig, med orange, rött och stickat. Vi dricker höstbål med fysalisfrukt och lyssnar på ”Five leaves left” med Nick Drake. Det ska vara mörkt men fullt av levande ljus och ljusslingor. Självklart bjuds det på morotskaka och äppelpaj med vaniljsås. Det kan även hända att någon gammal glöggflaska dammas av, annars funkar ”varm och kall” precis lika bra. Vi myser och liksom vänjer oss vid det höstliga, som bara är varmt, sött och orangerött hela natten lång. Sen är höstpeppen på topp, jag lovar.

  14. tack snälla för din kommentar, glad jag blir! Bumling är klassiska och hemtrevliga :-) Kul att kika på din blogg också!

  15. Madelene skriver:

    Man sjunker ned i en särskild stämning under hösten. Vaknar ibland om morgonen med en kropp och ett hjärta som känns tungt, tyngre än vad som går att bära på. Och man kan stanna kvar i det eller välja att le. Trots att himlen är grå och solen dold inunder molnen. Iallafall. Mina dagar den här hösten ska fyllas utav böcker (åh Tove Jansson!) och kärlek (ögonblicket när jag drar honom ned över mig i sängen han skrattar och hans skulderblad känns varma) och många dagar sittandes på nåt gammalt favoritcafé där man tittar på gamla tanter (för de låter så himla propra och bär på så mycket, typ hela livet). Och blir det kyligt ska jag blunda och tänka på landsvägar, blåbär och en varm vind som rör om i mitt hår.

  16. Simone skriver:

    Jag skulle mer än gärna vinna dessa underbara,då de är perfekt att ha till varm oboy till cake pops,dekoration till tårtan och mycket mer.
    Jag älskar hösten och tycker att man ska ta tillvara på miljön.Jag älskar att gå ut och ta en pläd och sitta och dricka nåt varmt samtidigt av att man njuter av utsikten och trädens alla färger och med en bakelse i handen.Kan de bli bättre.Älskar att ta kort på bakverk till bakgrund av löv i alla dess färger,älskar även att tända ljus hemma,för då är hösten verkligen här,tillräckligt mörkt för att skapa skuggor,me löööve.Min son brukar springa till väggen och ta på skuggan,hehhehe.’

  17. Amanda skriver:

    Att få ligga i soffan under sitt gosigaste täcke tätt tätt med bästa killen, som värmer ens fötter mellan sina och pussar en på öronen. Och att det är helt okej att inte gå ut på hela helgen för att det är för ruskigt väder, men om solen tittar fram tar man med sig varm nyponsoppa och prickigkorvmackor och går hand i hand till skogen med alla löv i tusentals färger.

Kommentera

