Favoritaffären och dockhuset

Förra veckan fick jag reda på att min favoritaffär Retrå har gått i konkurs. Det är en affär där de säljer saker och möbler som folk har slängt eller lämnat bort. Man tycker ju att de borde ha gått runt flera gånger om med tanke på att jag är där och ränner stup i kvarten. Det har varit en höjdpunkt att åka dit under min föräldraledighet. Åka på loppisrunda med Lillan (hon är förresten en riktig loppishaj nu) och hitta små pryttlar som är kanske världens mest onödiga med ändå så fina.
Ett av mina fynd från Retrå är just detta dockhuset. Jag har aldrig sett något liknande hus innan och jag tror bestämt att det är gammalt som gatan. Just därför ska jag renovera huset med fina retro-tapeter och måla det i pastellfärger, som en godisaffär! Eller en favoritaffär.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Favoritaffären och dockhuset

  1. sofia skriver:

    finaste dockhuset jag sett!!

  2. Marcela skriver:

    Dette dukkehus er så stort! Og fint! Jeg gleder meg til å se dette dukkehuset etter du renovere det:)

  3. Linnéa skriver:

    åh, vilket fint dockhus! du måste visa hur det blir efteråt!

  4. Stolen var ju förträfflig!

  5. Feeona skriver:

    So lovely! I always wanted a doll house when I was a little girl, I still do actually (-:

  6. gittilou skriver:

    ja vilket himla tjusigt dockhus! jag som just satt och tänkte på renoveringen av min kökssoffa, så var den där på bild! fast i miniatyr och i rött..

  7. Sofia Ekström skriver:

    åh, ett dockhus-skåp! det kunde jag tänka mig till mig själv, för smycken o parfymer?

    alltså besticken, jag har googlat o det verkar vara asiatiska kopior av de mer klassiska 50-tals besticken. O vad jag har förstått är backelit ett material (eller?) men det tror jag att det är i/på skaften.

    så hilma kul att du kommenterade, var länge sen jag var hos dig, måste bokmärka så det inte blir en så lång paus igen.

    pussokram

  8. Malin skriver:

    Åh! Det var minsann inte ett illa dockskåp! Hur fint som helst.

  9. Maria Solknopp skriver:

    Så fint dukkehus! Høres gøy ut å renovere det, fikk lyst til å lete etter et sånt et selv for å kunne male og ordne istand :)

  10. Jag ÄLSKAR dockhuset!

Kommentera

