Brevduvan

Jag älskar att få post! Speciellt när det är fina kort och paket. Häromdagen kom brevduvan med ett tjusigt vykort från min kära vän Emma som bor i Norge. Hon tyckte att jag skulle komma och besöka butiken Tretten.
Sedan fick jag en bok om svenskt porslin från en snäll retrotidning. ”Svenska serviser” heter boken och är perfekt för mig som älskar porslin, speciellt från 50 och 60-talet. Man kan frossa i vackra tallrikar och lära sig en hel del om tillverkarna och formgivarna. Dagens tips!


Det här inlägget postades i Böcker och tidningar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Brevduvan

  1. Sara skriver:

    Åh det gjordes himla mycket fin porslinsdesign då (fast de mesta inom design var ju fint då:D)

  2. Yasmina skriver:

    Vilken fin blogg du har!

  3. Hanna skriver:

    Åh den boken skulle jag vilja ha, sjukt bra för en second hand fantast!

  4. skogskojan skriver:

    Den hamnar på föd-önskelistan!

  5. Amanda skriver:

    Åh vilken fin bok! Skulle också vilja ha!

  6. helly skriver:

    Oh fin bok! Letar efter nytt porslin, så där kan man ju få lite inspiration ifrån.

Kommentera

