Favoritfiket

Jag har ett favoritcafé som jag besöker så ofta jag kan. Detta fantastiska femtiotalsfik heter Fenix och finns i lilla Emmaboda. Det är fullt med loppisfynd, gamla kakburkar, knasiga lampor, goda tårtor och en jukebox såklart. Nostalgi så det smäller om det! Jag skulle egentligen vilja ha varenda liten pinal där men jag får nöja mig med vara där på helgerna för att gotta mig med en stor bit TV-tårta.
Det här inlägget postades i Inspiration. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Favoritfiket

  1. VolangLinda skriver:

    åh så tjusigt! önskar att det fanns ett sånt här i Stockholm med. vill ha den där kakan nu:)

  2. Malin skriver:

    Himla mysigt!

  3. Ronette skriver:

    Så himla himla fint! Det såg lite ut som att komma hem till någon.

  4. Emelie skriver:

    Men åh, jag går sönder av finhet! Där skulle jag vilja fika varje dag. Så väldigt fint!

  5. Ida skriver:

    Helt fantastiskt ser det ut! Sist jag var i Emmaboda var för 8 eller nio år sen när jag skulle på festival. Känns som att det är dags att åka dit igen

  6. Angeliqa skriver:

    Vilket fantastiskt café! Jag skulle gärna åka dit minst en gång om dagen om jag bodde närmare.

  7. Clara skriver:

    Hur mysigt som helst! Saknar ett sånt där café.

  8. Elin-Alice skriver:

    Alla ställen med schackrutigt golv är favoritställen, och det ser ju helt fantastiskt ut med alla underbara prylar!

  9. Linnéa skriver:

    det ser fantastiskt fint ut! tack för tipset!

  10. Liz skriver:

    Verkligen mysigt café.

  11. Lycke skriver:

    Underbart!!! du har alltid så ljuvliga bilder kära du! måste hit och få den där
    härliga godiskänslan av det gamla fina i klara färger ibland.
    och ja, visst var det otäckt med Liten. Vi kramas extra mycket nu..allihop!
    Det där livet…

    kramar en vacker tisdag, Lycke

  12. Sara skriver:

    Men så fint inrett, förstår att du tittar in där!

  13. Lisen skriver:

    Åh vad fint! Har blivit helt kär i sådant där rutigt golv på sistone!

  14. Frida skriver:

    Jag kan bara hålla med! Blir en och annan fika på Fenix kan jag säga :).

  15. Esteterier skriver:

    Guh, vad fint! Synd att man inte är i Emmaboda och far så ofta. =/

  16. raquel skriver:

    oj , vad fint! så vill man ju att det ska se ut i sitt hem!

  17. Lisa skriver:

    åh så himla fint. där skulle jag trivas!

  18. Hanna skriver:

    det ser verkligen ut att vara världshistoriens bästa café! emmaboda kanske bör besökas för annat än festivalliv? när jag var där i somras skymtade jag även en second hand-affär lite utanför emmaboda som såg lovande ut …

Kommentera

