Loppisbok

En av mina bästa inspirationsböcker är Loppisfynd som är skriven av Karin Lindroos. Hon driver även den fantastiska bloggen Karkki. I boken får man följa med till Karins hem där hon delar med sig av sina bästa fynd.
Titta på kitschiga porslinspudlar.
Få inspiration till ett roligare kök.
Man får lära sig att paketera sina julklappar ekologiskt.
Jag gillar att boken är fylld av små hemma hos-reportage. Här får man se hur hennes morbror Bo har det hemma hos sig.
Ett kapitel bara om utemöbler.
Och det slutar alltid med att jag vill jag måla om alla pinnstolar, pynta hela lägenheten och gå på loppis!
Det här inlägget postades i Böcker och tidningar. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Loppisbok

  1. Amanda skriver:

    Åh den boken verkar himla bra, ska nog önska mig en sån i julklapp!

  2. karoline skriver:

    Åh, jag vill också ha den där boken! Så himla fin verkar den.

  3. Linnéa skriver:

    jag älskar verkligen den där boken!

  4. Lisa skriver:

    åh den boken är så bra. måste nog låna hem den från bibblan snart igen.

  5. kajsa skriver:

    Precis en sådan bok man själv skulle vilja göra. Massa inspiration bara!

  6. Lycke skriver:

    Helt underbar kära du! har länge velat måla om pinnstilar, men har inte hunnit :)den där tiden …
    men jag inspirreras alltid så mycket här..hos dig. böcker är den bästa inspirationen annars..

    kärlek, Lycke

  7. Roberta Barros skriver:

    I didn’t understand any word that you said, but i really love all the photos you posted! oh, and the post with cake’s photos is delicious!
    kisses
    Roberta

  8. klippdockorna skriver:

    Åh det där ser ut att vara en helt fantastisk bok!

  9. en av mina favoritbäcker i bokhyllan <3

  10. siri skywalker skriver:

    Tack för den fina kommentaren Madde, den värmde verkligen! <3
    Älskar de kitschiga pudlarna. Vill helst av allt ha två stora porslins leoparder, eller en uppstoppad flamingo

Kommentera

