Tranor, svalor och populärmusik

I lördags åkte vi alltså till Stockholm. Vi var ett gäng som hade bokat bord på bästa restaurangen Tranan. Eller café står det ju faktiskt på skylten.
Camilla och Jenny ville såklart vara med.
Finaste Heléne och Elly.
Louise och jag som tittar väldigt koncentrerat på menyn.
Det fanns ju så mycket gott!
Eftersom det var väldigt längesen vi sågs sist så tog vi igen allt vi hade missat i allas liv. Jobb, fester, killar, nya appar där man kan spela alfapet och sånt viktigt.
Sedan kom maten. Förlåt alla vegetarianer! Hoppas att ni inte fick en estetisk chock nu. Men eftersom Pelle Janzon är så otroligt hajpad och Elsa är helt tokig i den så var jag bara tvungen att smaka.
Efter middagen begav vi oss till vår klubb Le Plus och Debaser Medis. Min vapendragare Moa var också där så vi satte igång direkt med att spela skivor.
Jonas och Caroline.
Caroline har för övrigt den finaste tatueringen. Svalor alltså.
Bästa bästa!
Runt midnatt började CSS spela och åh så bra det var! Lätt en av de bästa spelningarna jag har sett. Någonsin.
Efter konserten fortsatte vi med att få folket att dansa.
Hurra vilken bra kväll! Dagen efter var vi möra likt fläskkotletter. Två klubbkvällar i rad är i det saftigaste laget för oss småbarnsföräldrar så det kan vi leva på länge.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Tranor, svalor och populärmusik

  1. elly skriver:

    verkligen imponerande att orka med två klubbkvällar! det är tveksamt om jag skulle göra, och då är jag ganska långt från småbarnsförälder… tack för en trevlig kväll!

  2. Lycke skriver:

    Vad härligt ni ser ut att ha haft det! och ja, det där med att orka med utelivet som småbarnsförälder..ojoj, inte ofta. hade velat höra vad du spelade ***

    kramar Lycke

  3. Tyra skriver:

    vilken lovely kväll! jag vill också besöka tranan någon gång. såg att en stockholmstidning skrev om tranan häromdagen och gav restaurangen höga poäng!

  4. Teres Viktorsson skriver:

    Madeleine! Kan man boka dig som DJ till ett evenemang någon gång?

  5. Lisen skriver:

    Smakade maten gott? Jag vill så himla gärna testa det där!

  6. Rebecca skriver:

    Haha, måste nog säga att jag tycker det verkar lite vidrigt med Pelle Janzon, precis som råbiff? Fast å andra sidan tycker ju jag att det är vidrigt med allt kött. Jag har varit vegetarian i 16 år :)
    Men ni ser ut att ha haft himla trevligt trots rått kött :) Tycker din krage är himla fin!

    • Madeleine skriver:

      haha jag förstår det. jag satt för övrigt med fyra vegetarianer så jag började rodna lite när jag fick in den. den såg så.. speciell ut. men nu har jag smakat den!
      tack för krag-komplimang!

  7. rae skriver:

    looks like you all had a very lovely night!

    <3 rae

    http://sickbunnyy.blogspot.com/

  8. Nathalie skriver:

    Hahaha jag såg bara rödlök och en äggula på en röd tallrik och förstod inte alls vad som var så köttigt!

  9. raquel skriver:

    åh , älskade tranan. dit måste jag gå nästa gång jag är i sthlm
    ps. herregud vad söt du är!!

  10. åh vad trevligt det där ser ut att vara!

  11. Melissa skriver:

    Åh va mysiga bilder!
    Älskar css! :D

Kommentera

