Pomme d’amour

Klicka på bilderna för källan.
Hoppas att ni har haft en fin första advent! Vi har julpyntat, gått på julmarknad och ätit marsipan. Men min absoluta favorit bland alla julsaker är de kanderade äpplena. Jag ska göra likadana själv snart men då ska de ha blad på sig. Precis som de gör i Frankrike.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött, Fina saker, Inspiration. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Pomme d’amour

  1. LisaMarie skriver:

    Åh karamelläpplen är ju så gott!! Fast det är inte jul utan medeltidsveckan i Visby för mig. Där bet min mamma av en plomb på ett sånt äpple :p

  2. Rebecca skriver:

    Jag var på slottets julmarknad i torsdags, så himla mysigt! Vi gör alltid blad på våra knäckäpplen hemma i min familj. Just inspirerat från Frankrike faktiskt :) Vågade du dig ut i blåsvädret igår? Jag stod bakom disken i butiken hela dagen. Från tidig morgon till sen kväll, så mycket mer julskyltning än så blev det inte för mig.

  3. Åh de med bladen var ju fantastiska.

  4. Lycke skriver:

    oj vilka underbara. måste visa mannen som är bagaren här hemma. och Frankrike…love forever ***

    ~Lycke

  5. Sarah skriver:

    Oh så fina! Är det inte svårt att göra egna? Ser i alla fall smaskens ut :)

Kommentera

