Pepparkaksservisen

Jag har hittat världens sötaste pepparkaksservis! Formen är så rund och bullig och jag kunde inte motstå att köpa trots att vi redan äger tre uppsättningar av kaffeserviser. Matchar pepparkakorna mycket bra får jag lov att säga och passar perfekt till alla adventskafferep.
Det här inlägget postades i Bakverk och sött. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Pepparkaksservisen

  1. Agnes skriver:

    ååååh dör vad fint!

  2. Sara skriver:

    Himla tantbruning!

  3. Sara skriver:

    Oj, tantbrunig ska det vara! Fin alla fall^^

  4. Amanda skriver:

    Åh så fin! Ser verkligen ut som pepparkakor!

  5. sofia skriver:

    vad fint! blev sjukt sugen på lussekatter nu…

  6. Jeanette skriver:

    Ur mysiga bilder! :)

  7. LisaMarie skriver:

    Hih vilken söt!!

  8. VolangLinda skriver:

    åh jäklar vad fin! bra att du köpte. du skulle ångrat dig för alltid annars tror jag:)

  9. Rebecca skriver:

    Sicken tjusig! och vad fint att man ser dig speglas på andra bilden :)

  10. Madeleine skriver:

    alla: tack!
    sara: precis som tant brun!
    sofia: bara ät! det är ju så galet gott.
    linda: jag tror det med, alltid rätt att följa magkänslan när det gäller loppissaker. alltså aldrig lämna saken och alltid köpa!
    rebecca: hihi, kul att du såg det! tänkte nämna det i texten först men det fick bli som en detalj :)

  11. Malin skriver:

    Åh vad söt!

  12. Linnéa skriver:

    vilken fin & charmig servis!

  13. Yasmina svarar skriver:

    Vilken fin servis!
    Min jacka på bilden kommer från Monki :) Roligt att du tyckte den var fin :)

  14. Frk Pyssel skriver:

    Åh kära nån så sött!!

  15. Lycke skriver:

    Åååå guud jag döör vad fin! ver i hela friden fann du den…begäret stiger som syndafloden i mig nu, skulle såå gärna vilja ha en sådan..snälla snälla säg, så är jag pepparkakssnäll hela året sen :)
    jo, du skule bara veta vilken bergochdalbana jag varit genom för den där min barndomsstjärna! jag missade den på tradera, men så satte jag ut en annons på blocket och efterlyste den, om nån ville sälja. och en kvinna mailade nästan direkt och sa att hon hade precis en sån efter sin mormor. och hon var så trevlig och skulle gå och posta den direkt så jag satte ju in pengarna (jo, jag har blå ögon, men jag brukar lita på medmänniskor som får höra barndomsönskningar)..men ingen stjärna kom, och så hittade jag en massa otäck fakta om henne när jag googlade hennes namn, om att hon lurat massor med människor på pengar, så då förstod jag ju att den aldrig skulle komma med posten och blev ganksa sänkt. jag som lovordat henne och blivit så glad du vet!
    men så..bara någon dag efter så ringde en kvinna här i bygden och tyckte jag skulle komma och titta på hennes stjärna, och jag fick inte bara den, min barndoms.utan en annan gammaldags orange..den där klassiska jättefina. så du vet….inget långsamt pariserhjul direkt..och jag har lite blandade känslor inför julen. du vet….det där med barndomssaker..ibland är de så laddade med känslor och annat att man nästan tappar andan..
    Nu är det gott…i allafall. känns bättre, men jag ska ha mens närsonhelst och tröstäter choklad :)

    många långa kramar Lycke

  16. Lycke skriver:

    Ojoj vilken himla flax att hitta den Där, och för de små slantarna du betalade. måste säga du gjorde ett kanonfynd och jag räknar kallt med att något liknande inte dyker upp här, hiihi..men jag klarar mig nog. har en liknande tekanna fast i rött med vita prickar..väldigt lik, och den fann jag på Ebay och strävade hem..jaa dessa prylar :) och jo den där fina damen som verkligen hade min barndomsstjärna. hon ska jag skicka en julklapp minsann *+*+***

    kramar igen, Lycke

  17. Anna skriver:

    himla tjusig och trevlig julservis! Blir genast sugen på te och pepperkakor!

  18. Johanna skriver:

    Så himla fin servis!

  19. Sarah skriver:

    Den var jättefin! Tur att du köpte den trots de andra tre, en julservis liksom :)

  20. Himla fin service <3

    Jag har en tävling på min sida som jag tänkte tipsa dig om, du kan vinna ett unikt smycke =)

    Och nästa vecka kan du vinna en köksassistent från OBH Nordica =)

    Titta gärna förbi och var med och tävla!

    Kram
    /Nellie

    http://sockertussen.blogspot.com/2011/12/tavling.html

Kommentera

