Sill i dill

Jag har alltid varit en estet. Vackra saker tilltalar mig och så är det än idag. Som när jag ska välja en simpel sak som sill till julbordet. Då faller jag ständigt för den snyggaste burken på hyllan och om det innebär att burken innehåller bra grejer är det alltid ett stort plus. Men en tjusig förpackning borde väl innebära ett positivt innehåll? Eller är jag bara naiv och lättlurad? Nåväl, esteten har talat och införskaffat sill i dill i fina burkar. Tur för mig att det var gott!
Det här inlägget postades i Mat och dryck. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Sill i dill

  1. Maja skriver:

    Riktigt snygga, mer snygga förpackningar åt sverige :=)

  2. evelina skriver:

    Det var ju supercharmiga. ICA har verkligen fattat grejen!

  3. Lovis skriver:

    åh ja vad fina! Icas gott liv har snygga etiketter, och saltå kvarn!

  4. Gohar skriver:

    Fint! Finare sillförpackningar har även Garant i sin serie.

  5. L. skriver:

    Känns skönt att många butiker förstått grejen med snygga förpackningar! Jag har för mig att även Garants sill-burkar är riktigt snygga!

  6. Madeleine skriver:

    maja: mer fint till oss!
    evelina: ja det har de verkligen, deras förpackningar är verkligen snygga.
    lovis: åh saltå kvarn är duktiga!
    gohar och l: jag älskar allt garant gör. sist jag köpte tvättmedel blev det garants bara för att den var så himla tjusig! de borde få ett pris!

  7. Esteterier skriver:

    Jag är precis likadan, klart man vill ha fina estetiska förpackningar! Och dessa burkar var ju bara bedårande.

  8. Lycke skriver:

    Ååh trodde jag kommenterat men det hade jag visst inte redan. tycker de är vansinnigt fina de där. är också svag för etiketter, det gamla-känslan…såfint!
    men är du som jag..börjar tänka vår mittt ni julhetsen?

    kramar Lycke

  9. Amanda skriver:

    Det är precis samma med mig, förpackningen är så himla viktig! Om jag väljer mellan en ful och fin vinner alltid den fina. Om inte den andra är fulfin då.

  10. Sofia Ekström skriver:

    älskar fina förpackningar!

  11. helly skriver:

    De där var riktigt fina sillburkar! ”Synd” att jag inte äter sill. Får nog ta och göra mina egna etiketter till veggiesillen.

  12. Emelie skriver:

    Fantastiskt!!

  13. Agnes skriver:

    Åh alldeles alldeles underbara ju! Det finns hopp känner jag! Även för svensk sill :)

  14. Emmas husbestyr skriver:

    Jag är också förfärligt svag för snygga förpackningar! Omöjligt att köpa något annat när man får välja. ;)

  15. Madeleine skriver:

    esteterier: besårande är ordet!
    lycke: gammalkänslan är oslagsbar. åh ja, jag längtar också efter våren. men det för jag alltid :)
    amanda: helt klart man väljer den snyggaste!
    sofia: det gör världen verkligen snyggare.
    helly: du är så jäkla duktig så jag antar att de kommer bli minst lika snygga!
    emelie: oui!
    agnes: haha, ja även för svensk sill.
    emma: om man har valfrihet så är ju valet alltid enkelt. jag blev så glad när jag såg dessa!

  16. Jeanette skriver:

    Tokfina sillburkar! :)

Kommentera

