Lillspisen

Nu får lillan också stå i köket och laga mat. Fast på låtsas. Hon har nämligen fått en spis och några kastruller att leka med så jag kan få leka med mina köksprylar ifred. Hon är i den åldern då alla skåp ska öppnas, saker ska tas ut och läggas på högst märkliga platser. Ibland får jag leta ett bra tag. Då är det lika bra att de små får sina egna grejer så de kan pröva på att vara vuxna. Nu behöver vi bara fixa en låtsas-bilnyckel och en låtsas-fjärrkontroll också.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lillspisen

  1. evelina skriver:

    Låtsasfjärrkontroll fungerar inte hos oss. Det lilla barnet har en gammal, riktigt fjärrkontroll men hon har listat ut att den är ingenting att ha. Man kan ju inte göra en endaste knepig inställning eller höja ljudet till max med den. Bara skit alltså.

  2. Rebecca skriver:

    åh vilken fin spis!

  3. Caroline skriver:

    Jag tror inte att substitut av slaget låtsasfjärrkontroll fungerar, för jag tror att grejen är att de känner att det är saker vi bryr oss om, passar, saker som får uppmärksamhet. En fjärrkontroll som inte du bevakar och bryr dig om är inte intressant. Likadant med nycklar och mobiltelefon. Aldrig har väl någon fjärrkontroll varit så ointressant som den som inte går till något och som jag därmed skiter blankt i! Dessutom kan man ju inte sabba stämningen genom att stänga av just när cliff hangern får sitt svar.
    Men spisen är fin, och grejorna till, särskilt durkslaget!

    • Madeleine skriver:

      precis så. när vi använder oss av det, då är det intressant. vi är ju deras förebilder och de vill ju göra precis allt det vi gör. och ja, så många gånger som tuva har stängt av när vi skulle precis fått svaret i ett program. typsikt!

      ja durkslaget är fint fast det är bara min leksak :)

  4. Sara skriver:

    Jag blir så nostalgisk när jag ser detta inlägg. För jag minns mitt eget leksakskök jag hade som barn. Hur roligt det var att leka där. Detta är minnen som jag liksom hade glömt bort. Tack för att du påminner mig att leta i min glömskas dolda vrå för att återfinna glada, svunna upplevelser.

  5. Emma skriver:

    Leksaks-I-phonen då?!

Kommentera

