Godisköket

Här kommer en söndagshälsning från Johanna och Cems godiskök i Midsommarkransen. När man går in så känns det som att man har kommit till en saga med illustrationer av Stig Lindberg. Eller så känns jag mig som Annika som får följa med Pippi till stadens karamellbutik. Det är kakburkar, godis och det är Trocadero. Det är loppisfynd, roliga klockor och det är polkagrisar. Jag måste hälsa på dem någon dag men tills dess får ni gotta er med dessa bilder som Johanna har tagit.
Det här inlägget postades i Hemma hos, Inspiration. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Godisköket

  1. LisaMarie skriver:

    Ja det ser verkligen ut som ett godiskök! ^^ Uppmuntrar inte till nyttiga vanor dock, när kommer in där vill man väl bara äta just snask :p

  2. Ronette skriver:

    sv: vad roligt! tack detsamma :) Och det här köket var ju hur tjusigt som helst. Älskar burken med Pippi på.

  3. Angeliqa skriver:

    Fantastiskt kök! Det ger onekligen känslan av att befinna sig i karamellbutiken med Pippi.

  4. Ida skriver:

    Åh, vad fint! Precis som i krakel spektakel

  5. Johanna skriver:

    Vilken dröm!!!

  6. Linnéa skriver:

    fy sjutton vad underbart fint! men jisses vad godissugen jag skulle vara jämt i det där köket!

  7. Sara skriver:

    Galet tjusigt! Blir lite kär

  8. Anna skriver:

    Häftigt kök!

  9. Lycke skriver:

    oj! vilket underbart ställe. precis sådär gillar jag det massor !!! Är det vaxduk hon använt till det rödvitrandiga på hyllorna måntro?
    och tusen tack för dina rar ord. blir så himla glad. och har du inte sett alla mina burkar så ska jag visa dem nån dag. blev glad här! tack för det kära *+*

    kramar om, Lycke

  10. Vilka underbara tygbonader! Åh!
    Så roligt att du tycker om bilden av mitt dockskåp, så glad jag blir. Tack!
    Ja visst är det roligt med gamla leksaker. Jag kan tipsa om Myrorna på Adolf Fredriks kyrkogata i Stockholm, dom brukar ha gamla leksaker.

  11. Yasmina svarar skriver:

    Fint kök. Resten av lägenheten är också helt bananas måste jag säga ;)

  12. Kerstin skriver:

    Oj, vad roligt och fint! Vad glad man blir!

  13. Knaada skriver:

    Jag älskar överraskningar i inredningen, och här var det verkligen fullt av dom, härligt!

  14. Kajsa skriver:

    Vilket knäppt och fint kök!

  15. musse nauclér skriver:

    Jag tycker det är härligt att se något som är så helt annorlunda mot när jag själv satte bo!
    Lilly, 90 år

  16. musse nauclér skriver:

    Och jag älskar ju ert kök! Hoppas på att få smaska i mig en del av det goda :-)

    Musse

  17. Emelie skriver:

    Hej vart hittade du pippi burken? Vill ha!!!!!!!!!! =)

Kommentera

