Hemma hos: Sandra Beijer

Som många av er gissade, det är Niotillfem-Sandra vi ska hälsa på nu! Fröken Beijer bor i New York, jobbar på en reklambyrå och har precis flyttat till en ny lägenhet. Vi gjorde helt enkelt så att Sandra skickade bilder från sitt förra hem och svarade på mina frågor om inredning genom mail. Hon är en stor inspirationskälla för många, alla kategorier. Det var Sandra som fick oss att hänga upp klänningar på väggarna istället för tavlor, det var hon som förstod att vimplar är något att ha långt före alla andra och det var hon som fick nästan hela bloggvärlden att gå och köpa en kaninlampa. Nu ska vi titta in!
Vad inspireras du av när du inreder?
Jag hittar mycket inspiration i filmer och inredningsbilder på bloggar men jag gillar när det är färgglatt, ljust och ganska naivt. Gillar bilder och tryck på djur allra mest!
Din favoritpryl i hemmet?
Min valaffisch.
Kan du tipsa om någon bra inredningsbutik i New York eller Stockholm?
Jag gillar urbanoutfitters.com inredningsprylar.
Stol från Urban Outfitters.
Hur kommer det sig att du började hänga upp klänningarna på väggen?
Jag hade en väldigt liten garderob och hade ingen annanstans att hänga dem. Så då fick de vara pa väggen och så upptäckte jag att det var himla fint dessutom. Helt säker på att folk gjort så långt innan mig så det är nog inget jag har ”uppfunnit”, men ett fint litet tips iallafall! För tillfallet har jag två klänningar i rosa och spets som gardiner i min nya lägenhet.
Finns det bra loppis och vintage-butiker i New York?
Brooklyn Flea!
Det här inlägget postades i Hemma hos. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Hemma hos: Sandra Beijer

  1. Karin skriver:

    Älskar allt! Urban outfitters är också en favoritbutik!

  2. Lovis skriver:

    vad fint! två fina tjejer :)

  3. Bea skriver:

    Fint, det var hon och Elsa tror jag som fick mej att använda klänningar istället för tavlor.

  4. Ping: 3 things. - Niotillfem

  5. Jennifer skriver:

    Riktigt riktigt fint!

  6. Volang-Linda skriver:

    superfint! roligt att läsa.

  7. Elena skriver:

    Jag hängde min balklänning på väggen år 2004 just för att den var så himla lång och fick inte plats i garderoberna.

  8. Mrs G skriver:

    Läs gärna mitt inlägg där jag berättar om att välja ett liv utan barn http://wp.me/p1uIV8-2z0

    Kram Mrs G

  9. Eden skriver:

    This apartment is so lovely!
    Cheers!
    — Eden http://vantagepointvintage.com/blog

  10. Ping: Jag behöver er hjälp! |

Kommentera

