Dessertbord

                          Alla bilder kommer från Pinterest.
När jag dekorerar fina barnkalas och fester så tycker jag att det är fint att ha ett dessertbord. Det gör man genom att ta ett högt bord eller en byrå, ta den finaste duken man har och pynta med ballonger, sugrör, vimplar, pappersblommor och andra tjusiga saker. Sedan tar man fram tårtan, desserterna eller glassen som serveras med fördel på höga fat. Egentligen är det hur lätt som helst men det kan lyfta ett helt kalas och man känner sig som Marie Antoinette!
Det här inlägget postades i Fina saker. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Dessertbord

  1. Miriam skriver:

    Riktigt underbart med dessertbord och det borde alla förresten alltid ha, :D

  2. carita skriver:

    Ja det gör jag minsan. Fantastiskt fin får jag lov att säga. :D

  3. a cup of emilia skriver:

    Så fint med dessertbord. Det ska jag ha på nästa kalas :) Kramar!

  4. Sara skriver:

    Haha medan jag kollade på bilderna så tänkte jag ”som modern Marie Antoinette!”

  5. Åsa skriver:

    sv: ja men tjena! men det var längesedan jag hittade din underbara blogg, bara jag som är så dålig på att faktiskt skriva en kommentar! men tack snälla för att du gillar min blogg, mycket trevligt att höra!!

  6. Angeliqa skriver:

    Jag håller med. Om man dessutom lyckades göra bordet så tjusigt som på någon av bilderna vore festen en given succé på en gång.

  7. Så fint! Marie Antoinette-känslan är en av de bästa!

  8. Malin skriver:

    Åh så tjusigt!

  9. Kajsa skriver:

    Vilket superbra tips! Det blir ju verkligen otroligt festligt med ett dessertbord!

  10. Lisen skriver:

    Superfint! I min familj kallas det för ”gottebord” i alla fall på jularna!

  11. beautiful inspiration! The first photo is certainly my favorite :)
    kisses
    Ylenia/Ambitieuse

  12. Kuriosakabinett skriver:

    Ska det va, kan det lika gärna vara ordentligt som du beskriver:)

  13. Ping: lördagsgodis. | Volang

  14. Så läckert vårfräscht och inspirerande :)

    Kram Maud
    <
    Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

  15. raquel skriver:

    men gud så fint. får nästan lite panik när jag ser detta

  16. Lisa skriver:

    Så fina! Men du, har du pinterest? Vad heter du? Puss!

Kommentera

