String!

Som ni kanske vet så älskar jag stringhyllor. Hälsar man på hos oss så kan man kan finna dem lite överallt. I köket, i barnrummet och nu drömmer vi om ett hyllsystem till vardagsrummet. String är skapad och döpt av paret Kajsa och Nisse Strinning som 1949 deltog i en tävling då de skulle göra en utbyggbar hylla för Bonniers folkbibliotek. Det var då Stringhyllan föddes och var en slags utveckling av ett diskställ med alla sina plastöverdragna metalltrådsgavlar. Självklart vann herr och fru Strinning och sedan dess är hyllan en tidlös klassiker.
Bilder från Strings hemsida.
Om ni också vill ha en stringhylla så får ni inte missa Trendensers tävling. Personligen älskar jag den gula och den rosa. Lycka till!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till String!

  1. Är också ett stort fan, så himla roligt att de har kommit i färg också. Gillar den gula mest tror jag, eller den röda…

  2. Ja dom är verkligen snygga! Kanske borde införskaffa mej en jag med!

  3. Angeliqa skriver:

    De är verkligen himla snygga, sorgligt nog är de väldigt dyra att få tag på häromkring.

  4. Jessica skriver:

    De är verkligen helt underbara, åh!

  5. Amanda skriver:

    Jag gillar också de nya hyllorna, med pastelliga gavlar och valnötshyllor! Sedan är reklambilderna så fina, favoriten är den med rosa undulater!

  6. Sofia Ekström skriver:

    länken till den tävlingen hade inte kunnat komma mer lägligt, jag satt senast imorse o trånade efter en vit/vit pockethylla till köket. Den skulle sitta över köksborden o få husera små pillerburkar, salt, peppar, kanske en ensam tulpan och annat smått och gott.

    det är bara att spara ihop slantarna, eller hoppas att man kammar hem tävlingen!

    kram

  7. Fint med string hyllor! … Men jag fastnade för den finna papperspåsen högst upp på hyllan. Vilket glädjepiller! :)

  8. Lisen skriver:

    Vad kul att få reda på lite historia bakom, jag har alltid undrat nämligen!

  9. Yael skriver:

    åh så fina de är. Någon som vet hur man målar gavlarna? Försökte med sprayfärg men det blev inte så bra. ..

  10. Lisa skriver:

    jättefint!*

Kommentera

