Hallonröda klänningen

När jag spelade skivor hos Maria Retro så hittade jag denna fina vintageklänning från 50-talet som fick följa med hem. En hallonröd dröm som kan platsa på vilken flott bal som helst. Jag har en förkärlek för allt med färg, plissering, 50-talsskärning och tyll!
Imorgon ska jag på Guldfesten med jobbet. Frågan är om jag ska ha på mig den då?
Det här inlägget postades i VINTAGE. Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Hallonröda klänningen

  1. Jenny skriver:

    Himla fint. Bara ordet ”hallonröd” får mig på fall. Måste vara godaste färgen någonsin.

  2. Maja skriver:

    KLART DU SKA!!!!!

  3. Angeliqa skriver:

    Himla vacker. Självklart skall du ha den på festen!

  4. Sara skriver:

    Åh så vacker!!!!

  5. Elin-Alice skriver:

    Så himla fin! Gillar särskilt att den har plisseringar på överdelen också. Och färgen!

  6. Amanda Jonsson skriver:

    Svar: taaack!! himla fin klänning, vill också på beyond retro!

  7. Sv: Hej Madeleine! Så roligt att du tycker att min försäljning av `sagobröd´ är en bra idé, gör mig verkligen glad. Och du kommer att bli tjusigast i denna klänning! Hälsningar Sara

  8. Jessica skriver:

    Jisses, vilken underbart fin! Ha den, ha den, ha den!

  9. Emelie skriver:

    Alltså, jag har inga ord… FANTASTISK!

  10. hejregina skriver:

    Vad vacker den är!

  11. Lycke skriver:

    Oojojoj vilken underbar!!!! klart du ska ha den på dig. skulle hjärtans gärna också ha den, men då får jag ha yllemamelucker och tjocksockar och tjockströja och mössa och vantar också..inomhus för här är det 30 grader kallt och drar runt alla fönster och dörrar :)
    jo den turkiska konfekten var minsann en speciell upplevelse :) älskar att testa nya smaker sådär, och den var väl ingen favorit men mycket spännande. smakar mjukt och sött och lite parfym i slutändan, hehe..

    kramar en lördag, Lycke

  12. Sofia Ekström skriver:

    åh vilken dröm! jag går igång på allt med ärg för tillfället. Tips: HM har färgglada ballerinas för överkomliga 99 kr paret, det vore fint att skymta ett par konblå tår under den där raringen.

    fin kväll!

  13. Malin skriver:

    Jösses vad fin!

  14. June skriver:

    Nydelig kjole!

  15. Underbart vacker! Vilket fynd!

  16. Yasmina skriver:

    Vilken fin och underbar klänning. Välbevarad ser den även ut och vara!
    Om vi kommer överens om lön så flyttar jag till Malmö, utan någon som helst tvekan :)

  17. Elin skriver:

    Kan du göra en förklaring på hur man gör de fluffiga blommorna i taket?
    Har sett Hallonsemlas med servetter men förstår inte hur man gör med silkespapper ^^,

    Kärlek<3

  18. Ping: Låt dig inspireras | Flera Nyanser

Kommentera

