Kakelugnskärlek

Efter en helg fylld med blötsnö och Ranelid-techno är det fint att tänka på helgens mysiga stunder framför kakelugnen. Det bor en liten livsnjutare hos oss som gärna placerar sin blöjrumpa på emmastolen och myser järnet framför brasan. Vår kära kakelugn får jobba hårt när det är minusgrader ute men sen är det också så mysigt med det knastrande ljudet och värmen som blir i hela lägenheten.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Kakelugnskärlek

  1. sofia skriver:

    men oj har ni kakelugn! ditt hem verkar ju helt perfekt!

  2. LeiaMia skriver:

    Underbart! Älskar fåtöljen och kakelugnen i kombination!

  3. Lovis skriver:

    vilken fin bild och kakelugn!
    jag ska flytta snart och då har vi en grön stor kakelugn :)

  4. Malin skriver:

    Vilken dröm! Rysligt mysigt. Kakelugnar får mig alltid att tänka på mumintrollen. Fast ja, det mest får mig att tänka på mumintrollen.

  5. Vera skriver:

    Haha, Ranelid-techno. Ett ord som borde in i den Svenska Akademiens ordbok?

  6. Rebecca skriver:

    Är det möjligen Tennessee från Lampgustaf som hänger i sovrummet? :) Tycker mig känna igen det där blå :)

  7. Jeanette skriver:

    Jag älskar fåtöljen, tyget ser nästan precis ut som min. Fast jag gissar på att min kan vara en lite äldre modell.

Kommentera

